- سال انتشار سال 2012
- کد 25012
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 11
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Sciencedirect
- نام مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
مدیریت کیفیت فراگیر و ارتباطات عملکرد یک بحث بسیار مهم در ادبیات است، ارتباط عملکرد کیفیت و مدیریت کیفیت فراگیر در مطالعات زیادی تأیید شده اند، اما یافته ها در مورد عملکرد نوآوری متناقض است. اگرچه اکثر صاحبنظران اهمیت فعالیت های مدیریت کیفیت فراگیر روی پیامدهای عملکرد بیان نموده اند. هدف اصلی این مطالعه بررسی این است که آیا فعالیت های مدیریت کیفیت فراگیر روی کیفیت و یا عملکرد نوآوری اثر می گذارند و همچنین تعریف اجزای موثر روی این انواع عملکرد. بر این اساس ما ادبیات را برای توسعه فرضیات بررسی نمودیم و در جهت آزمون مدل تحقیق، داده ها را از ناحیه مارمارا جمع آوری نمودیم. یافته ها ارتباط مثبت بین فعالیت های مدیریت کیفیت جامع، کیفیت و عملکرد نوآوری نشان داد.
چکیده لاتین
TQM and performance relationship is a popular discussion in the literature, quality performance and TQM relationship is supported with various studies but the findings about innovative performance is inconsistent. However, most scholars stress on the importance of TQM activities on performance outcomes. The main goal of the study is to investigate whether TQM activities affect quality and/or innovative performance and also defining the effective components on these performance types. Accordingly, we investigated literature to develop hypotheses and in order to test the research model, data were collected through a survey in Marmara Region, and then statistically significant and positive relationship among TQM activities, quality and innovation performance was found.