- سال انتشار سال 2007
- کد 25017
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 20
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع SAGE
- نام مجله Intervention Journal of Early
- وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
کاربردهاي موجود براي تحقيقات اوليه ي نفوذي (به طور مشخص اولين تحقيقات نفوذي نسل دوم شامل مشخص کردن روابط چند متغيري بين اقدامات،نتايج و متغير هاي ديگر مي شود. تعديل کننده و واسطه گري شامل متغيرها يا مجموعه اي از متغيرهايي مي شود که روابط بين اقدامات و پيامدها را تحت تأثير خود قرار مي دهند)بعد از مقاله ي اصلي بارون و کفي (1986)، اين مقاله به طور مفهومي و متدولوژيکي متغير تعديل کننده و واسطه گري را از هم متمايز مي کند. 4 مورد از تعديل کننده توسط مقياس پيش بيني کننده و مقياس هاي متغير تعديل کننده توضيح و تعريف مي شود و چندين موضوع آماري و طراحي مرتبط با آزمايش مقوله ي واسطه گري مورد بحث قرار مي گيرد.استفاده از مدل بندي روابط ساختاري پيشنهاد شد که هدف از آن بررسي برخي از مشکلات در آزمايش تعديل کننده و تأثيرات ميانه روي است. يک مجموعه اطلاعات فرضي از اقدامات اوليه به منظور بحث و نشان دادن کاربرد مدل بندي ساختاري براي بررسي تعديل کننده و واسطه گري بحث مي شود.
چکیده لاتین
Second-generation early intervention research typically involves the specification of multivariate relations between interventions, outcomes, and other variables. Moderation and mediation involve variables or sets of variables that influence relations between interventions and outcomes. Following the framework of Baron and Kenny's (1986) seminal paper, this paper differentiates moderation and mediation conceptually and methodologically. Four cases of moderation defined by the scale of predictor and moderator variable scales are described, and several design and statistical issues associated with testing mediation are discussed. Use of structural equation modeling is proposed to address some of the difficulties in testing moderation and mediation effects. A hypothetical early intervention data set is used to discuss and demonstrate the use of structural equation modeling for examining moderation and mediation.