- سال انتشار سال 2009
- کد 22058
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 23
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Sciencedirect
- نام مجله Industrial Marketing Management
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
در اقتصادهایی که صنایع خدماتی غالب هستند (اقتصادهای توسعه یافته غربی) از تولیدبه سمت دیگری تغییر جهت یافته است.خود بازاریابی یک انتقال پارادایمی از تمرکز بر مبادله اجناس به سمت فراهم کردن قابلیتها متحمل شده است.این مقاله ارتباط بین بازاریابی وخرید به عنوان پیامدی از انتقال تجارت محصول محور به سمت تجارت قابلیت محور را بررسی می کند.ما پیشنهاد می کنیم که بخش های بازاریابی وخرید به دو دلیل نزدیکتر می شوند: ابتدا بازاریابیها به طور فزاینده ای به جای محصول محور،راه حل گرا می شوند؛ آنها به منابع مصول وخدمات از شخص سومی (فروشنده ها) نیاز دارند وخواهان عجین شدن عمیق تر با بخش خرید هستند.درثانی با وجود بازاریابی مشتری مدار که با تولید سفارشی جفت می شود، بازاریابی وخرید بهتر هماهنگ می شوند تا پاسخگوی مشتری باشند. اینها ابعاد جدیدی از تعامل خرید-بازاریابی هستند که همچنین منجر به تغییراتی در گزینش، آموزش، استخدامی بازاریابان وخریداران و همچنین نقشش در زنجیره تامین می شود. ما جزییات این تغییرات را که احتمالا در سازمانهای B2B اتفاق می افتد. همراه با کاربردهایی برای برای مدیران شرح می دهیم.
چکیده لاتین
The shift away from manufacturing in Western developed economies has resulted in economies in which service industries are dominant. Marketing itself has undergone a paradigmatic shift from a focus on the exchange of goods to the provision of capabilities. This paper examines the relationship between marketing and purchasing as a result of the shift from product- to capability-focused commerce. We suggest that the marketing and purchasing departments will become closer due to two major reasons. First, as marketers increasingly become solution-oriented rather than product-focused, they will need to source products and services from third-party vendors and will require deeper involvement of the purchasing department. Second, with the emergence of customer-centric marketing coupled with build-to-order manufacturing, marketing and purchasing will have to be better aligned to deliver solutions to customers. These new dimensions in the marketing–purchasing interaction will also lead to changes in the selection, training, and recruitment of marketers and purchasers as well as their roles in the supply chain. We elaborate on these changes likely to occur in business-to-business organizations and along with implications for managers.