تاثیرات استراتژی بازاریابی رابطه مند و هزینه ی تراکنش بررضایت مشتری ریسک درک شده و وفاداری مشتری

125,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2011
  • کد 22062
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 15
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله African Journal of Business Management
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان خانم مریم امیرپور
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

این مقاله سعی می کند تا مدل مفهومی برای توضیح گرایش مصرف کننده به سوی خرده فروشان را مبتنی بر تئوری استراتژی رابطه مند و هزینه تراکنش توسعه دهد. خصوصا این مطالعه تاثیرات بازاریابی رابطه مند و هزینه ی تراکنش را بر رضایت مشتری و ریسک ادراک شده را مورد تحقیق قرار می دهد. به علاوه، تاثیر رضایت مشتری و ریسک درک شده بر وفاداری مشتری سزاوار ملاحظه بیشتری است. برای ارزیابی قابلیت اجرای این مدل مفهومی، این مقاله حوزه ی تحقیق را به بازارهای خرید محدود کرد. نتایج نشان می دهد که بازاریابی رابطه مند به طور معناداری تاثیر مثبتی بر رضایتمندی مشتری و تاثیری منفی بر ریسک درک شده دارد.  در مورد تاثیر هزینه ی تراکنش به طور معناداری تاثیر منفی بر رضایت مشتری و تاثیر مثبتی بر خطر درک شده دارد.از این گذشته، هم بازاریابی رابطه مند و هم هزینه تراکنش می تواند از طریق رضایت مندی مشتری و خطر درک شده ی مشتری، بر وفاداری او اثر بگذارد.

چکیده لاتین

This study attempts to develop the conceptual model for explaining consumers’ preference toward retailers based on the relationship marketing strategy and transaction cost theory. Specifically, this study investigates the impacts of relationship marketing and transaction cost on customer satisfaction and perceived risk. In addition, the influences of customer satisfaction and perceived risk on customer loyalty deserve further consideration. To assess the applicability of this conceptual model, this study confined the research scope to shopping malls. The results show that relationship marketing significantly has positive effect on customer satisfaction and negative effect on perceived risk. As to influence of transaction cost, it significantly has negative effect on customer satisfaction and positive effect on perceived risk. Furthermore, both relationship marketing and transaction cost could influence customer loyalty through customer satisfaction or customer’s perceived risk.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter