تأثیر رویکرد بازار بر توسعه قابلیت های رابطه ای و خروجی های عملکردی: مطالعه موردی سازمان های صنعتی روسیه

120,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2011
  • کد 22066
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 28
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله Industrial Marketing Management
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

این مقاله به بررسی نقش رویکرد بازار به عنوان یک پیش زمینه برای توسعه قابلیت های رابطه ای و  عملکرد در سازمان های صنعتی روسیه, می پردازد. ما نقش مستقیم جنبه های مختلف رویکرد بازار بر عملکرد کسب و کار را در مقایسه با اثر غیر مستقیم و تعدیل شده توسط بهبود توانایی سازمان برای تطابق یافتن با ساختارهای رابطه ای, مورد آزمون قرار دادیم. نتایج یک مطالعه تجربی نشان دهنده اثرات نهایی مؤلفه های رویکرد بازار – رویکرد مشتری, رویکرد رقبا, و هماهنگی میان وظیفه ای – به عنوان پیش زمینه های مستقیم و غیر مستقیم برای قابلیت های رابطه ای, و نتیجتاً عملکرد کلی سازمان, بود. می توان نشان داد که در بازارهای صنعتی روسیه , رویکرد رقبا, به شکلی مستقیم و مثبت بر عملکرد تأثیرگذار است, در حالی که دو مؤلفه دیگر رویکرد بازار, تنها دارای اثر میانجی گرانه بر عملکرد, از طریق توسعه قابلیت های رابطه ای, هستند.

چکیده لاتین

The article investigates the role of market orientation as an antecedent for the development of relational capabilities and performance in Russian industrial firms. We test the direct role of different aspects of market orientation on business performance in comparison to an indirect and mediated influence via improving a firm's ability to become embedded in relational structures. The results of an empirical study demonstrate the differential impact of components of market orientation – customer orientation, competitor orientation, and interfunctional coordination – as direct and indirect antecedents of relational capabilities and thus subsequently of overall firm performance. It can be shown that in Russian industrial markets competitor orientation directly and positively impacts on performance, while the other two components of market orientation have only a mediated effect on performance via the development of relational capabilities.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter