- سال انتشار سال 2011
- کد 22073
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 20
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Emerald
- نام مجله European Journal of Marketing
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
هدف- هدف این مقاله ، آزمایش رابطه ی بین انواع استراتژی های بازاریابی(شامل بازاریابی تهاجمی ، رهبری قیمت و تخصصی کردن محصول) و حد رابطه گرایی در کانال های بازاریابی می باشد.
طرح/ روش کار/روش اجرای مقاله- داده ها با استفاده از یک تحقیق خوداجرایی از مدیران مسئول بازاریابی و مدیریت کانال ها در شرکت های داروسازی آمریکا جمع آوری شدند. واکنش به سوالات مربوط به ساخت های مرکزی با استفاده از یک مقیاس سنجش 5 نمره ای نوع " لیکرت" سنجیده شدند. داده ها با استفاده از روش های " تحلیل مولفه یا جزء اصلی" و "مدل سازی معادله ی ساختاری" مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها- استراتژی بازاریابی تهاجمی و استراتژی رهبری قیمت ارتباط مثبتی با میزان رابطه گرایی از کانال های بازاریابی دارند. در عوض، استراتژی تخصصی کردن محصول( تمرکز) ارتباط منفی با سطح رابطه گرایی در کانال های بازاریابی داشت.
چکیده لاتین
Purpose
– The purpose of this paper is to examine the relationship between marketing strategy types – aggressive marketing, price leadership and product specialization strategies – and the extent of relationalism in marketing channels.
Design/methodology/approach
– Data were collected using a self‐administered survey from managers responsible for marketing and channels management in US pharmaceutical firms. The responses to the questions capturing focal constructs were measured using a five‐point Likert type scale. Data were analyzed using Principal Component Analysis and Structural Equation Modeling procedures.
Findings
– Aggressive marketing strategy and price leadership strategy are positively associated with the level of relationalism in marketing channels. In contrast, product specialization (focus) strategy is negatively associated with the level of relationalism in marketing channels.