اشاعه  بازارگرایی  در سازمان: تئوری  يادگيري از بعد اجتماعي

115,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2010
  • کد 21034
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 28
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع American marketing association
  • نام مجله American marketing association
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

اين مطالعه به بررسي اشاعه  بازارگرایی  (ام او) تحت عنوان فرآيند يادگيري اجتماعي  به منظور انتقال و كسب" ام او" در سطوح فردي مي پردازد. اساس اشاعه  اعضاي كارگروه ها و يا نمايندگان هستند. فعاليت هاي آنها در رابطه با بازارگرایی , مديران ارشد الگوي دو نوع مهم از ناظرين كارگروه مي باشند: مديران رسمي مياني و متخصصين كار گروهي. اين ناظرين نمايندگان ارشد مديران و الگوي كارگروهي براي كاركنان خواهند شد. نتايج آرويني برگرفته از داده هاي سه مرحله اي ارائه شده از سوي 500 سازمان از اين ايده حمايت مي كنند. نمايندگاني كه نه بازار گرا هستند و نه با سازمان يكي هستند مي توانند بيشترين تاثير را داشته باشند اما نمايندگاني كه بازار گرا نيستند ولی وابستگي زيادي به سازمان دارند مي توانند مضر باشند. اندازه  شبكه مسیر يادگيري از گروه  متخصصين را مختل مي سازد اما در يادگيري از مديران مياني اين چنين نيست. با تشخيص اينكه نمايندگان كارگروه هاي مهم چه كساني هستند و در چه شرايطي كارآمد خواهند بود, اين مطالعه مي تواند مديران را در انتخاب بهترين نمايندگان ام او ياري نمايد. 

چکیده لاتین

 This study examines the diffusion of market orientation as a social learning process to acquire and transfer individual-level market orientation. Central to the diffusion are important work-group members, or envoys. Through their market-oriented action, top managers serve as market-oriented role models to two important types of observers in work groups — formal middle managers and work-group expert peers. These observers in turn become top managers’ envoys to role-model market oriented behavior to frontline employees. Empirical results from a three-level data set from a Fortune 500 company support this perspective. While envoys that are neither market oriented nor identified with the firm are the worst, envoys that are not market oriented but are strongly identified with the firm are also detrimental. Network size hinders the informal route of learning through expert peers but not the formal route through middle managers. By identifying whom the important work-group envoys are and under what conditions certain envoys are likely to be most effective, this study helps managers select the most effective envoys to implement market orientation.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter