- سال انتشار سال 2010
- کد 21034
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 28
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع American marketing association
- نام مجله American marketing association
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
اين مطالعه به بررسي اشاعه بازارگرایی (ام او) تحت عنوان فرآيند يادگيري اجتماعي به منظور انتقال و كسب" ام او" در سطوح فردي مي پردازد. اساس اشاعه اعضاي كارگروه ها و يا نمايندگان هستند. فعاليت هاي آنها در رابطه با بازارگرایی , مديران ارشد الگوي دو نوع مهم از ناظرين كارگروه مي باشند: مديران رسمي مياني و متخصصين كار گروهي. اين ناظرين نمايندگان ارشد مديران و الگوي كارگروهي براي كاركنان خواهند شد. نتايج آرويني برگرفته از داده هاي سه مرحله اي ارائه شده از سوي 500 سازمان از اين ايده حمايت مي كنند. نمايندگاني كه نه بازار گرا هستند و نه با سازمان يكي هستند مي توانند بيشترين تاثير را داشته باشند اما نمايندگاني كه بازار گرا نيستند ولی وابستگي زيادي به سازمان دارند مي توانند مضر باشند. اندازه شبكه مسیر يادگيري از گروه متخصصين را مختل مي سازد اما در يادگيري از مديران مياني اين چنين نيست. با تشخيص اينكه نمايندگان كارگروه هاي مهم چه كساني هستند و در چه شرايطي كارآمد خواهند بود, اين مطالعه مي تواند مديران را در انتخاب بهترين نمايندگان ام او ياري نمايد.
چکیده لاتین
This study examines the diffusion of market orientation as a social learning process to acquire and transfer individual-level market orientation. Central to the diffusion are important work-group members, or envoys. Through their market-oriented action, top managers serve as market-oriented role models to two important types of observers in work groups — formal middle managers and work-group expert peers. These observers in turn become top managers’ envoys to role-model market oriented behavior to frontline employees. Empirical results from a three-level data set from a Fortune 500 company support this perspective. While envoys that are neither market oriented nor identified with the firm are the worst, envoys that are not market oriented but are strongly identified with the firm are also detrimental. Network size hinders the informal route of learning through expert peers but not the formal route through middle managers. By identifying whom the important work-group envoys are and under what conditions certain envoys are likely to be most effective, this study helps managers select the most effective envoys to implement market orientation.
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺣﻮزه ﺷﻤﺎ
-
پیش بینی تاثیرات غیر خطی مانیتورنیگ و مجازات کج رفتاری کارمندان : نقش عدالت عملی
-
ترویج رفتار اخلاقی و رفتارهای شهروندی سازمانی تاثیر ارزش های اخلاقی شرکت
-
اعمال فشار ذینفعان و اقتباسی روشهای محیطی : تاثیرات میانجی گر آموزش
-
پیوند ارتباطی برای یک محیط بهتر برای انتقال دانش یک تحقیق اجرایی ERP
-
ارزیابی دوباره از بازاریابی دوستدار طبیعت (سبز)یک شیوه استراتژیک