جنبه های شخصیتی کارآفرینی: نگاهی به 5 فراتحلیل

130,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2011
  • کد 23022
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 20
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله Personality and Individual Differences
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

تحقیق و جنبه‌های شخصیت از کارآفرینی که اخیراً در 5  فراتحلیل خلاصه شده و در طول 2 دهه‌ی گذشته افزایش یافته است. در سطح بین المللی کارآفرینی به عنوان اصل مهم برای شکوفایی اقتصادی- اجتماعی تشخیص داده شده است. بعد از بحث در مورد جنبه‌های اساسی در ارتباط با وظیفه و زمینه‌ی کارآفرینی، برای ویژگی‌های شخصیتی و نتایج اصلی از فراتحلیل‌ها گزارش شده است.

 

در سیستم 5 بزرگ  (Big Five)ویژگی‌های شخصیتی یک ائتلاف ایجاد می‌کنند، زمانی که کارآفرینان با مدیران مقایسه می‌شوند آن‌ها تقریباً با پیش‌بینی ملاحظات کارآفرینی و عملکرد کارآفرینان درگیر هستند. برای مقیاس‌های دیگر که به طور مستمر استفاده می‌شوند و می‌توانند فراتحلیلی که گزارش شده با ایجاد سازمان و موفقیت سازمان ارتباط مهمی داشته باشند. استعداد ریسک‌پذیری یافته‌های سازمانی را حمایت می‌کند ولی ضرورتاً موفقیت سازمان را تضمین نمی‌کند. به دست آوردن انگیزش برای یافته‌های سازمانی و موفقیت‌های سازمانی مطلوب است. اندازه‌های اثربخش بیشتر کوچک‌اند و بعضی از آن‌ها متوسط‌اند. مکمل نتایج فراتحلیل‌ها بعضی مطالعات فردی اخیر در اثرات واسطه‌ای و تعدیل کننده را به طور خلاصه بررسی کرده است. 

 

چکیده لاتین

Research on personality aspects of entrepreneurship, recently summarized in five meta-analyses, has intensified during the past two decades. Internationally, entrepreneurship has been recognized as highly important for socio-economic prosperity. After discussing a few basic concepts relating task and context of entrepreneurship to personality characteristics the main results of the meta-analyses are reported. In the system of the Big Five, personality traits make a difference when entrepreneurs are compared with managers (C+, O+, E+, N−, A−). They are also relevant in predicting entrepreneurial intention (C+, O+, N−, E+) and entrepreneurs’ performance (C+, O+, E+, N−). For other more specific scales that have frequently enough been used and could therefore be included in meta-analyses (e.g., readiness for innovation, proactive personality, generalized self-efficacy, stress tolerance, need for autonomy, locus of control) have also been reported significant correlations with business creation and business success. Risk propensity supports business foundation, but not necessarily business success. Achievement motivation is favourable both for business foundation and business success. The effect sizes are mostly small, some moderate. Complementing the results of the meta-analyses, some recent single studies on mediator or moderator effects are briefly reviewed.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter