- سال انتشار سال 2011
- کد 23022
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 20
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Sciencedirect
- نام مجله Personality and Individual Differences
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
تحقیق و جنبههای شخصیت از کارآفرینی که اخیراً در 5 فراتحلیل خلاصه شده و در طول 2 دههی گذشته افزایش یافته است. در سطح بین المللی کارآفرینی به عنوان اصل مهم برای شکوفایی اقتصادی- اجتماعی تشخیص داده شده است. بعد از بحث در مورد جنبههای اساسی در ارتباط با وظیفه و زمینهی کارآفرینی، برای ویژگیهای شخصیتی و نتایج اصلی از فراتحلیلها گزارش شده است.
در سیستم 5 بزرگ (Big Five)ویژگیهای شخصیتی یک ائتلاف ایجاد میکنند، زمانی که کارآفرینان با مدیران مقایسه میشوند آنها تقریباً با پیشبینی ملاحظات کارآفرینی و عملکرد کارآفرینان درگیر هستند. برای مقیاسهای دیگر که به طور مستمر استفاده میشوند و میتوانند فراتحلیلی که گزارش شده با ایجاد سازمان و موفقیت سازمان ارتباط مهمی داشته باشند. استعداد ریسکپذیری یافتههای سازمانی را حمایت میکند ولی ضرورتاً موفقیت سازمان را تضمین نمیکند. به دست آوردن انگیزش برای یافتههای سازمانی و موفقیتهای سازمانی مطلوب است. اندازههای اثربخش بیشتر کوچکاند و بعضی از آنها متوسطاند. مکمل نتایج فراتحلیلها بعضی مطالعات فردی اخیر در اثرات واسطهای و تعدیل کننده را به طور خلاصه بررسی کرده است.
چکیده لاتین
Research on personality aspects of entrepreneurship, recently summarized in five meta-analyses, has intensified during the past two decades. Internationally, entrepreneurship has been recognized as highly important for socio-economic prosperity. After discussing a few basic concepts relating task and context of entrepreneurship to personality characteristics the main results of the meta-analyses are reported. In the system of the Big Five, personality traits make a difference when entrepreneurs are compared with managers (C+, O+, E+, N−, A−). They are also relevant in predicting entrepreneurial intention (C+, O+, N−, E+) and entrepreneurs’ performance (C+, O+, E+, N−). For other more specific scales that have frequently enough been used and could therefore be included in meta-analyses (e.g., readiness for innovation, proactive personality, generalized self-efficacy, stress tolerance, need for autonomy, locus of control) have also been reported significant correlations with business creation and business success. Risk propensity supports business foundation, but not necessarily business success. Achievement motivation is favourable both for business foundation and business success. The effect sizes are mostly small, some moderate. Complementing the results of the meta-analyses, some recent single studies on mediator or moderator effects are briefly reviewed.
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺣﻮزه ﺷﻤﺎ
-
فرایند کارآفرینی و استراتژی: یک عملکرد بر مبنای تحقیقاتی در استانبول
-
ایجاد ارتباط بین برنامه ریزی بازنشستگی در خدمات مدنی و توسعه کار آفرینی در نیجریه
-
عوامل متشکله ( شکل دهنده ی) شرکت های تشریک مساعی (شرکتهای سرمایه گذاری مشترک)
-
تاثیرگذاری کارآفرینی اقتصادی دانشگاه های اروپا یک ارزیابی عملی ازسابقه ها ورابطه جایگزینی