- سال انتشار سال 2009
- کد 22078
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 16
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع wiley
- نام مجله Strategic Management Journal
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
مشخصات کلی
چکیده فارسی
تئوري برمبناي سنتي و بسط توانايي هاي آن , تئوري پويايي اخير را ترسيم مي كند . ما, هر دو موقعيت از يك بازارگرايي و توانايي بازاريابي را آزمايش كرديم . منابع داخل كلان بازار به عنوان هدايت گران عملكرد شركت , داخل يك صنعت ساده به كار رفته است . يافته ها نشان دهنده آن است كه بازارگرايي و توانايي هاي بازار به طور كامل برتري عملكرد شركت را ارزيابي مي كنند . ما همچنين دريافتيم كه بازارگرايي تاثير مستقيم روي سرمايه شركت دارد (ROA) و اينكه توانايي هاي بازار به طور مستقيم برروي ROA و عملكرد هاي نگهدارنده شركت تاثير مي گذارند .
چکیده لاتین
Drawing on traditional resource-based theory and its recent dynamic capabilities theory extensions, we examine both the possession of a market orientation and the marketing capabilities through which resources are deployed into the marketplace as drivers of firm performance in a cross-industry sample. Our findings indicate that market orientation and marketing capabilities are complementary assets that contribute to superior firm performance. We also find that market orientation has a direct effect on firms' return on assets (ROA), and that marketing capabilities directly impact both ROA and perceived firm performance.