- سال انتشار سال 2011
- کد 22080
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 21
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Sciencedirect
- نام مجله International Journal of Research in Marketing
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
تاكنون پژوهش هاي زيادي پيرامون نقش گرايش بازار در تعيين كارآيي فرآورده هاي جديد انجام شده است, اما در مورد شيوه بهره گيري سازمان از گرايش بازار در شرايط گوناگون مطالعه چنداني صورت نگرفته است. هدف اين پژوهش, بررسي نقش گرايش بازار در بهبود كارآيي فرآورده هاي جديدي است كه در شرايط گوناگون وارد بازار مي شوند. در اين پژوهش همچنين نقش تعديل كننده متغير ترتيب ورود به بازار بر رابطه ميان گرايش بازار و كارآيي فرآورده هاي جديد- از رهگذر كيفيت فرآورده و سرعت نوآوري- بررسي شده است. با بررسي داده هاي به دست آمده از 244 طرح توسعه فرآورده جديد دريافتيم كه گرايش بازار به افزايش كيفيت و بهبود كارآيي فرآورده هاي جديد مي انجامد. با افزايش سرعت نوآوري, كارآيي فرآورده هاي جديد نيز ارتقا مي يابد.
چکیده لاتین
The role of market orientation as an antecedent of new product performance has been extensively documented in the literature. What is less clear, however, is how firms should make use of their market orientation under different market conditions. This study addresses this question by investigating how market orientation leads to superior new product performance for products that enter the market at different times. In particular, the study examines the moderating effect of order of market entry on the mediated relationship between market orientation and new product performance via product quality and innovation speed. Data from a sample of 244 new product development projects show that a firm's market orientation can improve the performance of first-to-market products and late entrants by facilitating the development of quality products, whereas it can improve the performance of early entrants by facilitating greater innovation speed.