بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

320,000 ریال

دانلود رایگان بخشی از فایل نمونه


    مشخصات کلی

  • کد 51003
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات سمینار یا فصل دوم 82
  • صاحب اثر علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

اهمیت توجه به دانش در سازمان ها در بیست سال اخیر چه در حوزه تئوریک و چه در عمل، به¬طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. دانش همواره یک دارایی با ارزش در ساختمان قابلیت ‌های افراد و شرکتها مطرح بوده است؛ اما در عصر کنونی با گسترش جهانی ¬سازی و ظهور فرصت ‌ها و تهدیدات جدید، فشار تغییرات بر سازمان‌ هایی وارد است که خواهان استفاده آگاهانه از دانش و ‌بکارگیری آن هستند. در حال حاضر وضعیت به¬گونه‌ای است که، نیاز به توسعه مستمر نوآوری ‌ها و بهبود رقابتی باعث شده تا فشار تغییرات، جای خود را به کیفیت نیروی انسانی به¬ عنوان منبع سرمایه دانشی در سازمان ‌ها بدهد. رویارویی با تغییرات تحت عنوان «توانمندی ‌های پویا»، اساساً به خلق، تبدیل و استفاده موثر از انواع دانش به عنوان دارایی اصلی سازمانها که در روابط، وظایف و کارکردهای نیروی انسانی نهفته است بستگی دارد (راسموسن و نیلسن ، 2011، 33).

قرن بیست و یکم به قرن اقتصاد دانشی تبدیل گشته است و سرمایه دانشی به عنوان یک منبع مهم و دارایی اصلی در زندگی اجتماعی مطرح شده است. منابع غیرملموس مانند دانش، مزایای رقابتی بادوام ایجاد می‌کنند. در محیط کنونی با ویژگی هایی مثل افزایش سطح پیچیدگی، جهانی سازی و پویایی، توسعه و حفظ مهارت ‌ها توانمندی ‌های داخلی، ایجاد تغییرات هم در پایه دانشی سازمان و هم ¬روشی که سازمان از دانش فعلی خود استفاده می‌کند، برای رقابت بسیار مهم است. بدین جهت مدیریت دانش در بسیاری از سازمان ها در اولویت اصلی سرمایه گذاری قرار دارد و این موضوع که عملکرد مدیریت دانش قویاً به 

سرمایه‌ های فکری سازمان بستگی دارد مورد تأیید قرار گرفته است (وونگ ، 2005، 268).

با توجه به اهمیت دانش و نقش محوری آن در عصر دانشی، ضرورت دارد سازمان‌ ها به ویژه سازمان‌ های دانش مدار که دانش در آنها به عنوان منبع استراتژیک و عامل کلیدی در کسب و ارائه وحفظ شایستگی اصلی سازمانی محسوب می‌شود، تمهیداتی جهت طراحی و اجرای مدیریت دانش با یک رویکردسیستماتیک سنجیده شود تا قابلیت هایی را که منجر به تکامل دانش به¬ عنوان یک منبع سازمانی کلیدی می‌گردد، توسعه دهد. 

کسب و کار در هزاره سوم داراي شرايط ويژه‏اي است. رقابت بين بنگاه ‏هاي اقتصادي هر روز فشرده‏تر می شود. در دنياي امروزي کسب و کار، بخش اعظمي از کارها و فعاليت هاي ما مبتني بر اطلاعات هستند و زمان کمتري براي کسب تجربه و بدست آوردن دانش در دسترس است. در اين شرايط سازمان ها بر اساس ميزان دانش خود با يکديگر به رقابت مي‏پردازند. محصولات و خدمات سازمان ها هر روز پيچيده ‏تر شده و سهم اطلاعات در آنها بيشتر مي‏شود. در اين ميان مديريت دانش با در اختيار داشتن ابزارهاي لازم، فرصت خوبي براي بهبود در عملکرد و همچنين ایجاد مزیت رقابتي، فراهم مي‏کند. محققین معتقدند مديريت دانش مي تواند عملكرد سازماني را با قادر ساختن شركت به عملكرد هوشمندانه تر، بهبود بخشد (جعفر نژاد و سفيري، 1386، 62). 

 در این فصل ابتدا توضیحاتی پیرامون سلسله مراتب دانش، انواع دانش، مدیریت دانش و مکاتب دانش و مطالبی در مورد عواملی که محرک پیدایش مدیریت دانش بوده‌اند، مدل ‌های فرآیندی مدیریت دانش، فرآیندهای مدیریت دانش ارائه می‌گردد. سپس در مورد سازمان های یادگیرنده ، یادگیری سازمانی  و مدیریت دانش، نوآوری و مدیریت دانش و عوامل موفقیت مدیریت دانش توضیحاتی بیان می‌شود. در ادامه رابطه و تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی تشریح شده و مطالبی در خصوص بین المللی شدن ارائه می شود. در پایان نیز پس از مرور پژوهش های پیشین، به استنتاج از تحقیقات گذشته و ارائه مدل مفهومی تحقیق پرداخته می شود. 

 

چکیده لاتین

این فایل پایان نامه لاتین مدیریت نبوده و به عنوان یک فایل آماده ادبیات تحقیق و مناسب فصل دوم پایان نامه های مدیریت می باشد .

 

فایل به گونه ای طراحی شده است که اگر موضوع تحقیق و پژوهش شما در رابطه با موضوع فایل می باشد می توانید از فایل مذکور به راحتی در ادبیات تحقیق مقالات و یا پایان نامه های خود استفاده کنید  در فایل فهرست نویسی و منابع به صورت کامل ارایه شده است .شایان ذکر است این فایل پایان نامه نبوده و فقط ادبیات تحقیق موضوع پژوهش را پوشش خواهد داد .


توصیه می شود حتما قبل از خریداری فایل بخش رایگان را دانلود و فهرست موضوعی و منابع را مشاهده فرمایید .

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter