سرمایه فکری :تغییری تکاملی در راهکارهای حسابداری مدیریت

70,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2004
  • کد 24020
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 29
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Bradford University School
  • نام مجله Bradford University School
  • وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
  • مترجم یا مترجمان خانم پورسنجیده
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

از آن به طور وسیع به عنوان سرمایه فکری یاد می شود.بنابراین تخصص ,تجربه,روابط خوب با میزان استفاده از تکنولوژی منابعی در این علم هستند که به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکتها محسوب می شوند,در حالیکه به عنوان یک ارزش رشد کرده و در ادبیات شرکتها مورد توجه قرار گیرد .سنجش و گزارش دهی که سرمایه فکری برای اهداف خارجی بدست می دهد ,میتواند فاصله کمی با آنچه درحسابداری مدیریت به آن اشاره شد دارد,داشته باشد.

این تحقیق در واقع تاثیر سرمایه فکری را بر جریان حسابداری مدیریت شرکتهایی که درجه و فرمی از سرمایه فکری را به نحوی دارا هستند,می آزماید.شرکتهایی که ما مورد بررسی قرار می دهیم شرکتهایی هستند که سرمایه گذاری زیادی بر روی این موضوع کرده اند و اینکه آیا مایلند بر سنجشهای غیر مالی تاکید بیشتری کنند و یک سبک که مربوط به حسابداری نباشد را بپذیرند و بیشتر بر روی استراتژی تمرکز کنند و به امور مالی و جریانهای مالی کمتر بپردازند

به عنوان نمونه شرکتهایی را که توانایی بهتری در خنگام مواجهه با امور غیر قابل پیش بینی اقتصادی و تغییرات بازار به جهت دستیابی به سطوح بالای عملکرد دارند,بررسی کردیم.

بعضی نتایج اولیه ارائه شده انقلابی را در حسابداری مدیریت شرکتهایی ایجاد کرد که سرمایه گذاری زیادی را در بخش سرمایه معنوی انجام دادند.آنها شامل:سنجش عملکرد و استفاده از سنجشهای مالی و غیر مالی و تاکید بر برنامه ریزی و کنترل ,و نوع بودجه بندی ,استراتژی ارزیابی سرمایه گذاری ها,مدیریت ریسک و انتظارات عملکرد بودند.این یافته ها جهت پی گیری بیشتر از طریق مصاحبه با مدیران عالی شرکتهایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند مورد بحث قرار گرفت.

ابتدا گزارشات این تحقیق از طریق مصاحبه با مدیران عالی حسابداری و غیر حسابداری در بیش از 100 شرکت بزرگ که سطوح بالا و پایین سرمایه فکری را درار بودند ,بررسی شد.این مطالعه هم در نقش اطلاعات حسابداری مدیریت و هم در نقش حسابداری مدیریت پی گیری شد.

چکیده لاتین

It is widely recognised that intellectual capital (IC) - whether in the form of knowledge, experience, professional skill, good relationships, or technological capacity - is a major source of corporate competitive advantage.  Whilst the literature places considerable growing attention on the valuation, measurement and reporting of IC for external reporting purposes, far less attention has been given to the implications for managerial accounting.  

This paper examines whether the degree and form of IC possessed within firms influences management accounting practice. We explore whether firms investing heavily in IC are more likely to emphasize non-financial measures and adopt a non-accounting style, focusing more on the strategic, and less on the financial, issues.  We also examine whether such firms are better able to respond to unanticipated economic and market changes and achieve higher performance levels.

The paper reports the preliminary results of a study conducted through survey and interviews with both accounting and non-accounting executives in over 100 large companies covering both high and low levels of IC.  The study explored both the role of management accounting information and that of the management accountant.   

Preliminary results suggest some evolution in management accounting practices for firms investing heavily in IC.  This is observed in performance measurement and use of financial and non-financial measures, emphasis on planning and control, budgetary style, strategic appraisal of investments, risk management, and performance expectation.  These findings are discussed and further explored through findings from interviews with finance managers in some of the firms analysed.

Keywords: Intellectual Capital; Knowledge; Management Accounting; Financial and Nonfinancial Performance Measurement; Budgeting; Strategic Capital Investment Appraisal; Risk Management.

 

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter