شناخت فرصت های موجود در صنعت اسباب بازی در جهت توليد ملی

250,000 ریال

دانلود رایگان بخشی از فایل نمونه


    مشخصات کلی

  • کد 55001
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات سمینار یا فصل دوم 67

چکیده فارسی

کارآفريني فرايند مرتبط با کشف,ارزيابي و بهره برداري از فرصت هاست که طي آن کالاها و خدمات نويني خلق يا ارائه مي گردد. از اين رو تشخيص فرصت به عنوان يکي از مهمترين توانايي هاي کارآفرينان موفق است . اين پژوهش به بررسي فرصت هاي کارآفرينانه در صنعت اسباب بازي مي پردازد. عنوان اين پژوهش که تأکيد بر کارآفرينانه بودن فرصتها مي کند نشانه تفاوت گذاشتن ميان فرصتهاي کارآفرينانه با فرصتهاي گذري و موقتي و ساير انواع فرصتها است. براي درك اينکه فرصتهاي کارآفرينانه با ساير فرصتها چه تفاوتي دارند ابتدا نياز به درك فرايند کارآفريني است.  تعريف هاي زير از کارآفريني تماما از کتاب (( کارآفريني , تعاريف , نظريات, الگوها )) نوشته ي آقاي احمد پوردارياني  گرفته شده است . 

 

 روبرت رونشتات  (1985) معتقد است که کارآفريني فرايند پوياي ايجاد ثروت بيشتر است. اين ثروت را افرادي ايجاد ميکنند که مخاطره بزرگ را برحسب سرمايه, زمان و تعهد شغلي در قبال تعيين ارزش کالا يا خدمات  مي پذيرند. کارآفرين با تأمين کردن و تخصيص دادن مهارتها و منابع ضروري بايد به طريقي اين ارزش را در کالاها يا خدمات ايجاد کند.

 

ويلکن  ( 1992) کارآفريني را يک متغير ميانجي ميداند و از ويژگي تسريع کنندگي براي تشريح کارآفريني در توسعه اقتصادي استفاده ميکند. وي معتقد است که کارآفريني به عنوان يک تسريع کننده, جرقه رشد و توسعه اقتصادي را فراهم مياورد. او چهار دسته از عوامل را براي ظهور کارآفريني مهم مي شمارد:

- عوامل اقتصادي : مزيتهاي بازار, فراهم بودن سرمايه

- عوامل غير اقتصادي : مقبوليت کارآفريني از نظر فرهنگي تحرکات اجتماعي, امنيت و عواملي همچون طبقه اجتماعي, قدرت و کنترل

- عوامل روانشناختي : نياز به توفيق, انگيزه ها و مخاطره پذيري

- ترکيب عوامل توليد: به منظور ايجاد تغيير در توليد محصولات و خدمات

 

 کرشهوف  (1994) کارآفرينان را افرادي ميداند که شرکتهاي جديدي را که سبب ايجاد و رونق شغلهاي جديد ميشوند, شکل ميدهند. بنابراين کارآفرينان به وضوح مدير مالکاني هستند که به منظور بهرهبرداري از نوآوريها, شرکتهاي جديد و مستقلي را راهاندازي ميکنند. آنها فعاليت خود را با دارايي شخصي خيلي کم و با آرزوي به دست آوردن ثروت هنگفت براي خودشان آغاز ميکنند.

 آلبرو مارتين  در خصوص کارآفرين به نتايج زير دست يافت:

  فردي که صاحب يک مؤسسه است و يا دستورات مربوط به کار را صادر ميکند, ضرورتأ کارآفرين نمي باشد. فردي که مخاطره سرمايه خود را برعهده ميگيرد ضرورتأ يک کارآفرين نيست, بلکه فقط يک سرمايه گذار است. اما فردي که شهرت حيثيت و آبرو يا بخشي از يک سازمان بزرگ را در نتيجه نوآوري خود که از طريق آن شناخته شده است به خطر بيندازد, بعضي از پيش شرطهاي کارآفريني را دارا مي باشد.

يک فرد خلاق در معناي هنري يا ادبي ضرورتأ کارآفرين نمي باشد. کارآفرين از طريق فکرهاي خلاق اقدام به نوآوري نميکند, بلکه از طريق شناختن ارزش فکرها و بهرهگيري از آنها چيزهاي نو را خلق ميکند.

 

 ليبنشتاين  (1968) کسي را کارآفرين ميداند که با اجتناب از بي کفايتيهايي که ديگران يا سازمانها دارند به کاميابي دست مي يابد. ويژگي عمده ديدگاه وي آن است که تأکيد مي ورزد در دنياي واقعيات, کاميابي استثناء است و شکست قاعده ميباشد. از نظر او کارآفرين کسي است که يکي از فعاليتهاي زير را انجام دهد:

-   بازارها را يکپارچه و مرتبط سازد.

-   خلاءها و شکافهاي بازار را پر نمايد.

-   با صرف وقت, خود را درگير تغييرات ساختاري و سازماني نمايد.

-   کليه عوامل را براي توليد و بازاريابي يک محصول مهيا نمايد.

 

 کي ير لوف  (1979) سه وظيفه اساسي را براي همه کارآفرينان موفق تعيين کرده است. اين وظايف عبارتند از نوآوري (کارآفرين بايد فرصتهاي تجاري ناشي از تغييرات در تقاضا و فنآوري جديد را شناسايي کند),  سرمايه گذاري (توانايي و تمايل به يافتن و فراهم کردن سرمايه مخاطره آميز براي يک شرکت) و مديريت (هنگامي که شرکت تأسيس شده است).

وسپر  ( 1981 ) کارآفريني را فرايند معرفي رقباي مستقل کوچک و بزرگ به شرکتهاي فعلي ميداند و کارآفرين را فردي معرفي ميکند که رقابت را بالا مي برد و شرکتهاي موجود را به مبارزه ميطلبد. او به دنبال شکاف هاي بازار و نيازهاي ارضاء شده در بازار, انتقال فنآوري, ارائه ايده هاي جديد و اجراي آنها ميباشد. او سرمايه گذاري را ترتيب و مشاغل جديد را ايجاد مي کند.

لايوسي  (1982) کارآفرين را چنين تعريف ميکند: کسي که فرصت بازار را درك ميکند و سرمايه لازم براي بهره برداري را يکپارچه مي نمايد.

 

 از نظر استيونسون و گامپرت   (1985) کارآفريني فرايند ايجاد ارزش از راه تشکيل مجموعه منحصر به فردي از منابع به منظور بهره گيري از فرصت ها ميباشد. از آنجا که کارآفرين هيچگاه بر تمامي منابع لازم خواهد بود. اين فرايند نيز به نوبه خود « پر کردن شکاف منابع » تسلط ندارد, دنيال کردن فرصت, مستلزم مستلزم يک رشته انتخاب هايي است که مي بايست به نحوي اتخاذ گردد تا هم به لحاظ دروني با بازار هم خواني داشته و هم به لحاظ بروني با آن متناسب باشد.

چکیده لاتین

این فایل پایان نامه لاتین مدیریت نبوده و به عنوان یک فایل آماده ادبیات تحقیق و مناسب فصل دوم پایان نامه های مدیریت می باشد .

 

فایل به گونه ای طراحی شده است که اگر موضوع تحقیق و پژوهش شما در رابطه با موضوع فایل می باشد می توانید از فایل مذکور به راحتی در ادبیات تحقیق مقالات و یا پایان نامه های خود استفاده کنید  در فایل فهرست نویسی و منابع به صورت کامل ارایه شده است .شایان ذکر است این فایل پایان نامه نبوده و فقط ادبیات تحقیق موضوع پژوهش را پوشش خواهد داد .


توصیه می شود حتما قبل از خریداری فایل بخش رایگان را دانلود و فهرست موضوعی و منابع را مشاهده فرمایید .

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter