- سال انتشار 2000
- کد 21022
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 13
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Emerald
- نام مجله Journal of Services Marketing
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
امروزه کارکنان در سازمانهاي خدماتي نقش مهمي در تحقق اهداف سازمانها و به ويژه کيفيت خدمات آنها دارند. تحقيقات پيشين نشان داده است کيفيت خدمات سازمانها تحت تاثير کارکنان به ويژه کارکنان موثر و افرادي که در ارتباط مستقيم با مشتري ميباشند قرار دارد. از سوي ديگر تعهد سازماني، عملکرد مشتري و تاثير آنها بر رضايت کارکنان و به تبع آن رضايت مشتري مورد توجه بسيار قرار دارد. با مطرح شدن نقش و اهميت خروجيهاي کارکنان در سازمانها به خصوص سازمانهاي خدماتي، تحقيقات وسيعي بر روي اينگونه خروجيها و عوامل موثر بر آن صورت گرفته است. از اين رو در دهههاي اخير مباحث مربوط به بازاريابي داخلي و نگاه به کارکنان به عنوان مشتريان داخلي مطرح شده است. گرايش بازاريابي داخلي همانند گرايش همنام خود در بازاريابي به سه بعد جمعآوري، نشر و پاسخگويي ميپردازد. از سوي ديگر با توجه به مولفههاي هر يک از اين سه بعد به نظر ميرسد که بازاريابي داخلي بر اعتبار مديريت ارشد تاثيرگذار باشد. شايستگي و قابليت اعتماد مديريت ارشد که سازنده اعتبار مديريت ميباشد با بسياري از مولفههاي سازندهي بدبيني (شناختي ، تاثيري و رفتاري ) ارتباط دارد و همين ابعاد بدبيني به طور متمايزي با تعهد سازماني و خودارزيابي عملکرد شغلي ارتباط دارند. اين مطالعه و مدل پيشنهادي حاصل از آن دري را به سوي بيان ظريفي بر مطالعه گرايش بازاريابي داخلي، اعتبار مديريت و بدبيني کارکنان ميگشايد.
چکیده لاتین
Over 20 years ago internal marketing was first proposed as a solution to the problem of delivering consistently high service quality. However, despite the rapidly growing literature, very few organisations actually implement the concept in practice as there does not, as yet, exist a single unified concept of what is meant by internal marketing. Critically examines the internal marketing concept and delineates its scope by tracing the major developments in the concept since its inception. The literature review suggests three major phases in the development of the concept, namely an employee motivation and satisfaction phase, a customer orientation phase, and a strategy implementation/change management phase. Proposes a definition and a set of core criteria that are essential features of an internal marketing program. Also explores the interrelationship between the proposed criteria and suggests a framework for empirical investigation of the IM concept in the context of services marketing. Discusses managerial implications arising from the proposed definition and model of internal marketing.
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺣﻮزه ﺷﻤﺎ
-
پیش بینی تاثیرات غیر خطی مانیتورنیگ و مجازات کج رفتاری کارمندان : نقش عدالت عملی
-
ترویج رفتار اخلاقی و رفتارهای شهروندی سازمانی تاثیر ارزش های اخلاقی شرکت
-
اعمال فشار ذینفعان و اقتباسی روشهای محیطی : تاثیرات میانجی گر آموزش
-
پیوند ارتباطی برای یک محیط بهتر برای انتقال دانش یک تحقیق اجرایی ERP
-
ارزیابی دوباره از بازاریابی دوستدار طبیعت (سبز)یک شیوه استراتژیک