- سال انتشار سال 2009
- کد 21024
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 12
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Sciencedirect
- نام مجله Knowledge-Based Systems
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
هدف از این تحقیق ایجاد مدلی برای اندازه گیری اثربخشی مدیریت دانش در بنگاه های اقتصادی تایوانی که دارای فناوری مدرن هستند است. طبق بررسی ادبیات مربوط به این موضوع، این تحقیق ساختار مدل را شرح می دهد_ که شامل موارد زیر است: نظریه های کارشناسان، محققین و متخصصان امر مدیریت دانش در شرکت های مدرن تایوان، استفاده از گروه های توجه، استفاده از برنامه ریزی سلسله مراتبی(AHP)، و تجزیه و تحلیل پرسشنامه هایی از روش های کیفی و کمی. این تحقیق نظرات متخصصان را به طور خلاصه بیان می کند، شاخص های اندازه گیری را انتخاب می کند، و وزن ها و ضریب های ابعاد و اجزای آن را برآورد می کند. سپس یک تحقیق عملی برای تست روایی و پایایی مدل، و شایستگی آن برای بهبود اندازه گیری اثربخشی مدیریت دانش در شرکت های مدرن ترتیب داده می شود.
چکیده لاتین
The aim of this study is to develop a model for the measurement of the effectiveness of knowledge management in Taiwanese high-tech enterprises. Following a survey of the relevant literature on the subject, the study describes the construction of the model – including the opinions of specialists, scholars, and practitioners of knowledge management practice among Taiwan’s high-tech firms, the use of focus groups, the application of analytic hierarchy process (AHP), and a questionnaire analysis of qualitative and quantitative methods. The study summarizes the experts’ opinions, selects the measurement indicators, and calculates the weightings of dimensions and items. An empirical study is then conducted to test the validity and reliability of the model, and its suitability for improving the measurement of knowledge management effectiveness in high-tech firms.
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺣﻮزه ﺷﻤﺎ
-
پیش بینی تاثیرات غیر خطی مانیتورنیگ و مجازات کج رفتاری کارمندان : نقش عدالت عملی
-
ترویج رفتار اخلاقی و رفتارهای شهروندی سازمانی تاثیر ارزش های اخلاقی شرکت
-
اعمال فشار ذینفعان و اقتباسی روشهای محیطی : تاثیرات میانجی گر آموزش
-
پیوند ارتباطی برای یک محیط بهتر برای انتقال دانش یک تحقیق اجرایی ERP
-
ارزیابی دوباره از بازاریابی دوستدار طبیعت (سبز)یک شیوه استراتژیک