ایا اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار بر تصمیمات شرکت را کاهش دهد؟

180,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2013
  • کد 21069
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 25
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Macrothink
  • نام مجله Asian Journal of Finance & Accounting
  • وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
  • مترجم یا مترجمان صابر محی الدین
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

این مقاله تحقیق می کند که ایا احساس سرمایه گذار بر تصمیمات سرمایه گذاری شرکت اثر عکس می گذارد؟ و در صورت وجود چنین تاثیری، ایا می تواند بوسیله مکانیزم های اداره شرکت کاهش یابد؟ نمونه شامل شرکت های لیست شده در تایوان و در بازه سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ می باشد. نتایج تجربی نشان می دهد که احساس سرمایه گذار به طور قابل توجه و مثبتی با مقادیر سرمایه گذاری های جدید و سرمایه گذاری های بیش از حد جدید، مرتبط است. ازمایشات بیشتر برای تعدیل کردن تاثیر اداره شرکت نشان می دهد که مکانیزم های اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار را بر تصمیم های سرمایه گذاری شرکت کاهش دهد. نتایج تجربی از مقالات منتشر شده قبلی حمایت می کند؛ منظور ان دسته از مقالاتی است که در ان ها اداره شرکت بر تصمیم گیری مدیریت هم تاثیر تشویقی و هم تاثیر نظارتی دارد. با توجه به مسائل سازمانی، تصمیم های سرمایه گذاری مدیران ممکن است تحت اثر احساس سرمایه گذار باشد و او را از هدف افزایش ارزش شرکت دور سازد. بنابراین شرکت ها می بایست مکانیزم های اداره شرکت را تقویت سازند تا تاثیر عکس احساس سرمایه گذار را کاهش دهند. 

چکیده لاتین

This paper explores whether investor sentiment has an adverse impact on corporate investment decisions and whether such impact, if present, can be effectively mitigated by sound corporate governance mechanisms. The sample comprises listed firms in Taiwan between 2003 and 2010. Empirical results indicate that investor sentiment is significantly and positively related to amount of new investment and over-investment. Investor sentiment has an adverse impact on corporate investment decisions. Further test for the moderating effect of corporate governance confirms that corporate governance mechanisms can mitigate such adverse impact of investor sentiment on corporate investment decisions. The empirical results support the argument of previous literature that corporate governance has both incentive and monitoring effects on managers’ decision-making. Due to the agency problem, managers’ investment decisions may be affected by investor sentiment and deviate from the goal of maximizing firm value. Therefore, firms should reinforce their corporate governance mechanisms to minimize the adverse impact of investor sentiment. 

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter