- سال انتشار سال 2014
- کد 26029
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 24
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Sciencedirect
- نام مجله Industrial Marketing Management
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان صابر محی الدین
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
تکنولوژی اطلاعات (IT) مدتها بعنوان جزء لاینفکی از تبادل تجاری میان سازمانی شناخته شده است. البته تحقیقات دقیق بر روی دیدگاه شرکت مرکزی تأکید دارند و بر روی مسائل عملیاتی تمرکز دارند و IT و روابط تجاری را جدا از هم می بینند. ما از طریق یک مطالعه موردی کمی دوتایی، این را تعریف میکنیم که با توجه به عناصر مختلف روابط استراتژیکی خریدار-فروشنده و رفتارهای مدیریتی و عملیاتی عاملان، IT در چه جایگاهی قرار دارد. این مطالعه نقش IT را با توجه به لایه های ساختاری، عملکردی و مدیریتی روابط تعریف میکند و نشان میدهد که IT چطور میتواند یک عنصر قوی باشد که توسط آن فعالیت های مدیریتی روابط انجام می شوند تا هماهنگی و کارایی روابط افزایش یابد. این مطالعه زمینه ای را برای تحقیقات کمی و کیفی آماده میکند تا درک کلی از IT را در رابطه با ساختارها و فرآیند ها در زمینه های میان سازمانی شبکه ها و روابط تجاری افزایش دهد.
چکیده لاتین
Information technology (IT) has long been acknowledged as an integral part of inter-organizational business exchange. The extant research, however, tends to emphasize the focal company perspective and focuses on operational issues, perceiving IT and business relationships as separable. Through a qualitative dyadic case study, our study defines how IT is positioned with regard to various elements of a strategic buyer–supplier relationship and the respective actors' operational and managerial behaviors. The study defines the role of IT regarding the structural, action, and management layers of a relationship and shows how IT can be a strong element around which relationship management activities are implemented to improve the consistency and performance of the relationship. The study prepares the ground for further qualitative and quantitative research to enhance a holistic understanding on IT in relation to the structures and processes in inter-organizational contexts of business relationships and networks.
ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺣﻮزه ﺷﻤﺎ
-
مدلهای برنامه ریزی خطی برای یک مسئله تعیین اندازه دسته دارای ظرفیت پویای تصادفی
-
روش مهندسی تصميم به منظور تعيين اثرات رقابتی سرمايه در گردش: مدل شبکه عصبی
-
استفاده از Web usage mining برای بهبود طراحی وبسایت های تجارت الکترونیکی:OrOliveSur.com
-
به اشتراک گذاری دانش اینترنتی و تأثیر آن بر روی نوآوری: بررسی تجربی SME ها