یک بررسی تجربی بر مقبولیت مصرف کنندگان نهایی از سیستم های کسب و کار

100,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2004
  • کد 26001
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 25
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع igi-global
  • نام مجله Information Resources Management Journal (IRMJ)
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

علی رغم سرمایه گذاری های وسیع سازمانها در بر کارگیری و آموزش مصرف کنندگان ERP، شکست در به کارگیری ERP و تولید محصولات زیر خط رضایت شایع است. بی میلی مصرف کنندگان نهایی یا عدم تمایل به پذیرش یا به کارگیری از سیستم ERP تازه اجرا از عوامل مهم شکست ERP شناخته شده است. برای آزمودن فاکتورهایی که منجر به کاهش مقبولیت  مصرف کنندگان نهایی در سیستم های ERP می شود یا ادبیات پذیرش مصرف کنندگان در IT را در متون اجباری و فرضیات رشد یافته را برای تشریح مقبولیت مصرف کننده ی ERP و هدایت یک جریان بررسی برای آزمودن فرضیات مرور کردیم. به طور خاص، رفتارهای مصرف کننده ی نهایی را در استفاده از سیستم و پذیرش نمادین آزمودیم که منجر به پذیرش داوطلبانه ی مصرف کننده از آن سیستم می شود. چهار ساختار شناختی- فواید ادراک شده، سهولت استفاده ملاحظه شده، سازگاری استنباط شده و پتناسب قابل درک- به عنوان مرجع فرض شده اند. مدل بررسی در آزمون ادراکات مصرف کنندگان نهایی در رابطه با پذیرش و استفاده از سیستم ERP تازه اجرا به کار گرفته شده، نتایج بیشتر فرضیات ما را حمایت می کند. خصوصاً سازگاری استنباط شده و سهولت ملاحظه شده تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم (بسته به رفتار) به پذیرش نمادین دارند، در حالی که تناسب و فواید درک شده پذیرش نمادین را با میانجی گری کامل رفتار تحت تأثیر قرار می دهند. 

بررسی اشارات مدیریتی را برای سازمانهایی که برای ایجاد مقبولیت در مصرف کنندگان برای سیستم های جدید سازمانی (کسب و کاری) و به کارگیری آن تلاش می کنند، فراهم می آورد.

چکیده لاتین

Despite the huge investments by organizations in ERP implementation, maintenance, and user training, ERP implementation failures and less-than-satisfactory productivity improvements are common. End-users’ reluctance or unwillingness to adopt or use the newly implemented ERP system is often cited as one of the main reasons for ERP failures. To examine factors leading to the lack of end-user acceptance of ERP systems, we reviewed the literature on user adoption of IT in mandatory contexts, developed hypotheses to explain ERP user acceptance, and conducted a survey study to test the hypotheses. In particular, we examined end-users’ attitudes toward system use and symbolic adoption, which refers to users’ voluntary mental acceptance of a system, to understand user acceptance in the ERP context. Four cognitive constructs—perceived usefulness, perceived ease of use, perceived compatibility, and perceived fit—were hypothesized as the antecedents. The research model was tested through a survey of end-users’ perceptions concerning adopting and using a newly implemented ERP system. The findings support most of our hypotheses. Specifically, perceived compatibility and perceived ease of use have both direct and indirect effects (mediated by attitude) on symbolic adoption, while perceived fit and perceived usefulness influence symbolic adoption by being fully mediated through attitude. The study provides managerial implications for organizations that are striving to engender user acceptance of newly adopted enterprise systems and applications.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter