لجستیک،كنترل موجودي و مدیریت زنجیره تامین

90,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2005
  • کد 25031
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 12
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع american agricultural economics association
  • نام مجله The magazine of food
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

بحث‌هاي بسياري كه نقطه تمركزشان بر مديريت عرضه متوالي كالا بوده است شامل موجودي و كنترل موجودي مي‌باشد. پس محصولات غذايي و محصولات كشاورزي چگونه موجودي خود را مديريت مي‌نمايند؟ چه فاكتورهايي بر هزينه موجودي تأثير مي‌گذارد؟ چه وقت نياز به نگهداري موجودي بيشتر درك مي‌شود؟ چرا شركت‌هاي توليد محصولات غذايي نسبت به شركت‌هاي توليدات كشاورزي بيشتر سعي در تعقيب استراتژي‌هاي كاهش موجودي دارند؟

در سال1992، برخي از صنايع غذايي و خواربارفروشان نگاه مصرف كنندگان اصلي را از هزينه‌هاي توزيع به كسب تجربه در زمينه عرضه متوالي سوق داده‌اند.

ايجاد خدمات براي مشتري نيز به عنوان كليد رقابت بين شركتهايي در آمده است كه بر ارزش توليدات خود براي مصرف‌كنندگان نهايي تمركز نموده‌اند. در چنين شرايطي، شركت‌ها موجودي خود را به دو دليل عمده نگهداري مي‌كنند: 

1-كاهش هزينه

2-ارتقاي ارائه خدمات به مشتريان

اين انگيزه (يا محرك) به هر منظور كه باشد با مشكل ذخيره سازي موجودي كالاي زيادي(كه منجر به ايجاد هزينه بالايي هم مي‌شود) يا در مقابل داشتن كمبود موجودي كالا(كه منجر به كاهش ميزان فروش مي‌شود) مي‌شود، متفاوت است.

يك اصطلاح رايج اين است كه مديريت عرضه متوالي محصول منجر به صرفه‌جويي در هزينه و عمدتاً كاهش ذخيره موجودي مي‌شود. هزينه موجودي از سال1382 تا كنون 60% كاهش يافته است و هزينه حمل و نقل كالا 20% كاهش يافته است. در عرضه متوالي اينچنين صرفه جويي‌هايي براي هزينه‌ها در راستاي استراتژي كاهش ذخيره موجودي انبار وجود دارد. برا ي پيشرفت موثرترين استراتژي در راستاي عرضه و توزيع كالا، شركت بايد نياز طبيعي به محصول، هزينه موجودي و ظرفيت عرضه متوالي را در نظر بگيرد.

غالباً شركت‌ها از يكي از سه شيوه، رايج ذيل مديريت محصول استفاده مي‌نمايند:

1)بيشتر خرده فروشان از شيوه كنترل موجودي، بازبيني مقدار موجودي نسبت به اقلام آن استفاده مي‌نمايند.

2)توليدكنندگان عموماً به زمان توليد توجه مي‌كنند و براي موجودي كالاي خود از مديريت محصول بهره‌گيري مي‌كنند.

3)تعدادي از شركت‌ها بر موجودي كالاي خود مديريت فعالي بكار نمي‌برند(بيشتر براي مواد خام در دست ساخت و مواد اوليه)

 

چکیده لاتین

Many argue that the focus point (and perhaps the linchpin) of successful supply chain management is inventories and inventory control. So how do food and agribusiness companies manage their inventories? What factors drive inventory costs? When might it make sense to keep larger inventories? Why were food companies quicker to pursue inventory reduction strategies than agribusiness firms? In 1992, some food manufacturers and grocers formed Efficient Consumer Response to shift their focus from controlling logistical costs to examining supply chains (King & Phumpiu, 1996). Customer service also became a key competitive differentiation point for companies focused on value creation for end consumers. In such an environment, firms hold inventory for two main reasons, to reduce costs and to improve customer service. The motivation for each differs as firms balance the problem of having too much inventory (which can lead to high costs) versus having too little inventory (which can lead to lost sales).A common perception and experience is that supply chain management leads to cost savings, largely through reductions in inventory. Inventory costs have fallen by about 60% since 1982, while transportation costs have fallen by 20% (Wilson, 2004). Such cost savings have led many to pursue inventory-reduction strategies in the supply chain. To develop the most effective logistical strategy, a firm must understand the nature of product demand, inventory costs, and supply chain capabilities.Firms use one of three general approaches to manage inventory. First, most retailers use an inventory control approach, monitoring inventory levels by item. Second, manufacturers are typically more concerned with production scheduling and use flow management to manage inventories. Third, a number of firms (for the most part those processing raw materials or in extractive industries) do not actively manage inventory.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter