عوامل حیاتی پذیرش سیستم CRM در بیمارستان ها: دیدگاه سیستم های اطلاعاتی و سازمانی

140,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2010
  • کد 26007
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 29
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله Decision Support Systems
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

اخیراً افزایش سریع در میزان اطلاعات پزشکی بیمارستان ها را برای مقابله با یک موضوع ضروری که چگونه  با استفاده از بهداشت و درمان کیفیت خدمات بهداشتی را بهبود بخشید، تحت فشار قرار داده است. سیستم مدیرت ارتباط با مشتری ( CRM ) تکنولوژی ابتکاری است که فرآیند به دست آوردن، توسعه و حفظ روابط کارآمدتر و مؤثر با مشتری را تسهیل می کند. در دیدگاه کسب و کار، بیماران نماینده مشتریان عمده ای از بیمارستان اند که خدمات بهداشت و درمان را به طور واقعی و مستقیم احساس و دریافت خواهند کرد.

 

اگر چه عوامل حیاتی برای پذیرش سیستم های اطلاعاتی در مطالعات قبلی مشخص شده، تعدادی کشفیات پذیرش خاص CRM در بیمارستان ها بررسی واقعیت آن است، که تأثیرات بسیار زیادی بر کیفیت خدمات بهداشتی  و رضایت مشتری برای پرکردن این فاصله است. این مطالعه پیشنهادمی کند که مدل یکپارچه شامل هم سازمان و هم عوامل مرتبط با سازمان به عنوان تعیین  کننده های اولیه پذیرش CRM ها در بیمارستان هاست. مجموعه ای از تحقیق در 3 سطح مؤسسات بهداشتی در تایوان انجام شده: مراکز درمانی، بیمارستان های منطقه ای، بیمارستان عمومی، این نتایج نشان داد که اندازه بیمارستان، قابلیت کارکنان IS، نوآوری مدیران ارشد، توانایی های مدیریت دانش، و مزیت نسبی به طور قابل توجهی در پذیرش CRM ها مؤثرند. نتایج این پژوهش هم چنین نشان دهنده پیشنهادات سازنده به محققان،  بیمارستان ها، فروشندگان CRM و دولت برای افزایش پذیرش CRM است.

چکیده لاتین

The recent rapid increase in the amount of medical information has pushed hospitals to confront an essential issue which is how to utilize healthcare information technology to improve healthcare services quality. Customer relationship management system (CRMS) is an innovative technology which facilitates the process to acquire, develop, and maintain customer relationships more efficiently and effectively. From the business perspective, patients represent the major customers of the hospital who receive and feel the healthcare services directly and realistically. Although the critical factors for the adoption of information systems have been identified in previous studies, few have specifically explored CRMS adoption in hospitals despite the fact that it has dramatic impacts on the quality of healthcare services and customer satisfaction. To fill this gap, this study proposes an integrated model that incorporates both organizational and system related factors as primary determiners of CRMS adoption in hospitals. A series of surveys were conducted with three levels of health institutions in Taiwan: medical centers, regional hospitals, and community hospitals. The results indicated that hospital size, IS capabilities of staff, innovation of senior executives, knowledge management capabilities, and relative advantage have significant influence on the CRMS adoption. The research results also reveal constructive suggestions to researchers, hospitals, CRMS vendors, and the government to increase the likelihood of adopting CRMS.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter