بازاریابی پایدار برابری و رشد اقتصادی یک رویکرد منابع مزایا آزادی اقتصادی

140,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2011
  • کد 22001
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 45
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Springer
  • نام مجله Journal of the Academy of Marketing Science
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

بازاریابی پایدار را می توان به عنوان بازاریابی ای مدنظر قرار داد که در حوزه توسعه اقتصادی حمایتی و پایدار لحاظ می شود. پیتی (مروری بر بازاریابی، 2001) نشان می دهد که توسعه اقتصادی پایدار چالش های عمده ای را برای بازاریابی ایجاد می کند. این چالش ها به آینده نگری، برابری، نیازها/خواسته ها توجه می کنند. این مقاله بر برابری و نیازها/درخواست ها به عنوان چالش های گوناگون توسعه پایدار توجه نموده و این مبحث را بیان می نماید که سیاست ها و برنامه های عمومی (در رابطه با ملت های ثروتمند، کشورهای ضعیف و یا سازمان هایی مانند سازمان ملل) می تواند سبب بهبود برابری با توسعه و افزایش رشد اقتصادی کشورهای ضعیف گردد. به علاوه بیان شده است که یک دلیل عمده وجود دارد که چرا تلاش های گذشته برای بهبود رشد اقتصادی کشورهای ضعیف اغلب موفقیت آمیز نخواهد بود و به این ترتیب چنین سیاست های مرتبط با رشدی با ارائه تئوری رشد اقتصادی توسعه خواهند یافت. 

به ویژه این مقاله:

 1- در رابطه با چالش های گوناگون توسعه پایدار برای بازاریابی مباحثی را مطرح می کند.

 2- هر روش گوناگون را نشان می دهد که بازاریابی پایدار و منافع منابع به عنوان یک تئوری در این زمینه ارائه می گردد.

 3- در رابطه با دلیل بازاریابی پایدار مباحثی را بیان می کند که می تواند رشد اقتصادی را توسعه دهد.

 4- می تواند دو مورد عمده و متفاوت به صورت رادیکال را نشان دهد و تئوری های گوناگون رشد اقتصادی را مطرح می کند: تئوری رشد پایا- موازنه، نئوکلاسیک و تئوری رشد رقابتی پویا.

 5- نشان می دهدکه چگونه دو تئوری گوناگون 4 پیش بینی پایدار و متفاوت از نظر رادیکال را نشان می دهد و 

 

6- شواهد عملی و کاربردی را در رابطه با 4 مورد از پیش بینی ها نشان می دهد. این مقاله نشان می دهد که چالش های برابری/نیازهای توسعه پایدار و دلیل توسعه پایدار معمولا توسط ملت های ضعیفی نشان داده می شود که تلاش می کنند به رشد اقتصادی دست یابند که در مقابل نشان می دهد سیاست عمومی بر افزایش سرمایه گذاری تاکید ندارد بلکه بر موسساتی تاکید دارد که در آن ها آزادی اقتصادی و رقابت پویا حائز اهمیت است.

چکیده لاتین

Sustainable marketing may be viewed as marketing that is within, and supportive of, sustainable economic development. Peattie (The Marketing Review 2(2):129–146, 2001) maintains that sustainable economic development poses major challenges for marketing. These challenges concern futurity, equity, and needs/wants. This article focuses on the equity and needs/wants challenges of sustainable development and argues that public policies and programs (of wealthy nations, poor countries, or bodies such as the United Nations) can improve economic equity by promoting the economic growth of poor countries. Furthermore, it argues that a major reason why past efforts to promote the economic growth of poor countries have so often failed is that such (allegedly) pro-growth policies have been guided by an impoverished theory of economic growth. Specifically, this article (1) discusses the implications of sustainable development for marketing, (2) shows seven ways that sustainable marketing and resource-advantage (R-A) theory intersect, (3) argues that the cause of sustainable marketing is furthered by promoting economic growth, (4) identifies the two major, radically different, theories of economic growth: neoclassical, static-equilibrium growth theory and dynamic competition growth theory, (5) shows how the two theories make four radically different, testable predictions, and (6) reviews the empirical evidence concerning the four predictions. The article concludes that the equity and needs/wants challenges of sustainable development and the cause of sustainable development more generally can be addressed by poor nations pursuing economic growth, which in turn implies that public policy should focus not on increasing investment, but on institutions that favor economic freedom and dynamic competition.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter