آثار تعدیل کننده مشارکت بر روابط بین رضایت ،اعتماد و تعهد در بانکداری الکترونیکی

150,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2009
  • کد 22150
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 29
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله Journal of Interactive Marketing
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) است
  • مترجم یا مترجمان آقای بهلول
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

اکثر پژوهش های قبلی در زمینه وفاداری مشتری بر آثار ابعاد رضایت و اعتماد آنلاین تأکید می کنند. اما پژوهش ها در زمیه نحوه تعدیل این مدل رابطه (در محیط آنلاین) در اثر درگیری مشتری، غیر قطعی تر بوده است. این مقاله بر اساس یک مدل رضایت- اعتماد- تعهد و با توجه به این که درگیری، یکی از پیش شرط های مهم برای وفاداری مشتری است، تأثیر تعدیل کننده درگیری مشتری را بر ارزیابی خدمات بانکداری الکترونیکی بررسی می کند. 

نتایج تجربی از یک پیمایش آنلاین در انجمن های الکترونیکی مالی، یوزنت و آدرس ایمیل ها جمع آوری شد. از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) برای برآورد پارامترهای مدل تأثیرات متقابل استفاده شد. 

نتایج، اکثر فرضیات را تأیید می کند و به طور خاص، نقش تعدیل کننده درگیری مشتری را تأیید می کند. تأثیر رضایت آنلاین بر درگیری به طور معناداری برای کاربران بسیار درگیر، بالاتر بود؛ در مقابل، تأثیر رضایت بر اعتماد، ضعیف تر بود. با وجود این، اعتماد مشتری، تأثیر زیادی بر تعهد مشتریان دارای درگیری خرید زیاد داشت و تأثیر ضعیف تری برای مشتریان دارای درگیری ضمیر زیاد داشت. بنابراین نقش متقابل درگیری مشتری، دیدگاه کامل تری را درباره مدل رضایت- اعتماد- تعهد ارائه می کند و بررسی اولیه ای از کارایی استفاده از درگیری را برای درک تصمیمات آنلاین فراهم می کند. درباره نتایج این پژوهش برای مدیریت بازاریابی آنلاین و پژوهش های آتی در این حوزه بحث شده است.

 

چکیده لاتین

Most prior research into customer loyalty emphasizes the effects of the dimensions of online satisfaction and trust. However, research into how customer involvement moderates this relationship model – in the online environment – has been less than conclusive. On the basis of a satisfaction–trust–commitment model, and given that involvement is a significant precondition to customer loyalty, this paper explores the interaction effects of customer involvement on the evaluation of e-banking services. Empirical results were collected from an online survey in electronic financial forums, Usenet and mailing lists. Partial Least Squares (PLS) was used to estimate the parameters of the interaction effects model. The results support most of the hypotheses and, in particular, confirm the moderating role of customer involvement. The influence of online satisfaction on commitment was significantly stronger for highly involved users; conversely, the effect of satisfaction on trust was weaker. However, customer trust had a stronger effect on commitment for customers with high purchase involvement, and a weaker effect for highly ego-involved customers. The interaction role of customer involvement thus offers a more complete view of the satisfaction–trust–commitment model, providing an initial test of the efficacy of using involvement to understand online decisions. Implications for online marketing management and future research in this area are discussed.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter