فاکتورهای تاثیر گذار بر تمایل به صادرات (بررسی شرکت پارچه و لباس پرتغالی و بریتانیایی)

190,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2012
  • کد 22010
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 34
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Emerald
  • نام مجله International Business Review
  • وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
  • مترجم یا مترجمان خانم مریم امیرپور
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

هدف این مقاله تعیین فاکتورهای سازمانی و مدیریتی است که کمک به تمایل به صادرات در بخش را رو به کاهش میکند. بدین منظور کارخانه های پارچه و لباس در بریتانیا و پرتغال بررسی شده اند. این تحقیق منابع و قابلیتهای کارخانه و ویژگی های ذهنی و عینی تصمیم گیرنده رادر نمونه ای از167 کارخانه پرتغالی و165 کارخانه بریتانیایی در صنعت پارچه و لباس را تحلیل میکند. پرسشهای اصلی به شرح زیرند:کدام ویژگی های کارخانه مربوط به تمایل بیشتر برای صادرات میشود، و ایا امکان تشخیص نمایه ای از تصمیم گیرنده هایی که تمایل بیشتر برای صادرات دارند،وجود دارد؟در پرتغال اندازه کارخانه و سطح تحصیلات مدیران ارتباط با تمایل بیشتر برای صادرات دارد.در بریتانیا سن و درک هزینه ها  فاکتورهای کلیدی هستند.به علاوه ما تعهد به صادرات مدیران را بررسی کرده ایم چون عاملی تعیین کننده در تمایل  برای صادرات در بخش پارچه و لباس،برنامه ریزی،تبلیغات و ارتقا است.وقتی که مجموعه داده های 2کشور را باهم ترکیب میکنیم به مشخصه های ویژه ی کارخانه میرسیم:اندازه کارخانه،فواید رقابتی و تکنولوژی ومشخصه های ذهنی خاص:مهارت صحبت به زبان خارجی، فاکتورهای کلیدی است که کمک به تمایل به صادرات در بخش رو به کاهش میکند.

چکیده لاتین

The purpose of this paper is to determine which particular organisational and managerial factors contribute to the propensity to export in a declining sector. For this purpose the textile and clothing sector in Portugal and the United Kingdom is chosen for investigation. This study analyses firms’ resources and capabilities, as well as decision-makers’ objective and subjective characteristics in a sample of 167 Portuguese and 165 UK firms in the textile and clothing industry. The fundamental research questions are: which characteristics of the firm are associated with stronger export propensity, and is it possible to identify a profile of decision-makers associated with export propensity? For Portugal, the size of firm and the educational level of managers are the key determinants of export propensity. As to the UK, age and perception of costs are the key factors. In addition, we also investigated managers’ commitment to exporting, for which the important determinants of export propensity in the textile and clothing sector were found to be planning, advertising and promotion. When combining the two country data-sets, particular firm characteristics, namely, firm size, competitive advantage, and technology, and a specific objective characteristic, namely, the number of languages spoken, are the key factors associated with the propensity to export in this declining sector.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter