کیفیت حسابداری و اعتبار حسابداری به عنوان عامل های تعیین کننده در اعتبار دادن به SME ها: نقش حسابرسی خارجی

0 ریال


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2017
  • کد 127
  • تعداد صفحات ترجمه ترجمه نشده است
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Springer
  • نام مجله Small Business Economics
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد

چکیده فارسی

این مطالعه بررسی می کند آیا نمایندگان اداری از کیفیت اطلاعات حسابداری (AIQ) و اعتماد به SME ها برای تخصیص اعتبار به آنها استفاده می کنند یا خیر. شواهد تجربی از بررسی 471 افسر دریافت کننده وام بانکی در اسپانیا، که از آنها خواسته می شود در رابطه با شرکت های حسابرسی شده و غیر حسابرسی شده پاسخ دهند، بدست آمده است. با استفاده از یک روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM)، نتایج بدست آمده حاکی از این است که تمایل افسران وام گیرنده برای تسهیل دسترسی SME ها به اعتبار، به طور مثبت تحت تاثیر ادراک عمومی آنها در مورد AIQ قرار می گیرد. البته این در صورتی است که حسابرسی روی شرکت ها انجام شده باشد. در مورد شرکت های غیر حسابرسی شده، AIQ در تصمیم گیری تخصیص اعتبار نقش مستقیمی ایفا نمی کند، اما در شکل گیری اعتماد به آن نقش دارد. علاوه بر این، در مورد شرکت های حسابرسی شده، تنها "صلاحیت" بر تخصیص اعتبار ودر شرکت های غیر حسابرسی شده، "صلاحیت" و "صداقت" بر تخصیص اعتبار  تاثیر می گذارد. "بخشش" در هر مورد تاثیری ندارد. این مطالعه بر تصمیم گیری SME ها، بانک ها، سیاست گذاران و حسابرسان تاثیر می گذارد.

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی لطفا بر روی گزینه خرید کلیک نمایید و بصورت رایگان مقاله را دانلود کنید .


 

متن این مقاله ترجمه نشده است در صورت تمایل به سفارش ترجمه می توانید سفارش ترجمه خود را از طریق لینک زیر ارسال فرمایید. 


 

 

چکیده لاتین

This study analyses whether loan officers’ perception of the accounting information quality (AIQ) and the trustworthiness of SMEs are associated with a better willingness to grant them credit. Empirical evidence is obtained from a survey of 471 bank loan officers in Spain, who are asked to answer in relation to audited and not-audited firms. Using a Structural Equation Modeling (SEM) approach, the results obtained confirm that the loan officers’ willingness to facilitate SMEs’ access to credit is positively influenced by their general perception about the AIQ, but only if it is audited. In the case of not-audited firms, AIQ does not play a direct role in credit granting decision, but is relevant in trust formation. Besides, in the case of audited firms, only the “competence” dimension of trust is relevant, whereas in not-audited firms, both “competence” and “honesty” have an impact on credit granting. “Benevolence” does not have an influence in any case. The study has implications for SMEs, banks, policy makers and auditors. 

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter