تاثیر گرایش بازار داخلی و خارجی بر عملکرد در سازمان های دولتی محلی

170,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2012
  • کد 22013
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 24
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Emerald
  • نام مجله Marketing Intelligence & Planning
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان خانم مریم امیرپور
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

هدف - هدف از این مطالعه ایجاد و گسترش ادبیات گرایش بازار از طریق بررسی تاثیر ابعاد فرعی(زیر ابعاد) گرایش بازار داخلی و خارجی بر عملکرد مالی و غیر مالی در حوزه بخش دولتی محلی است.

طرح / روش / رویکرد – همگام با مطالعات قبلی در مورد گرایش بازار، یک  طرح پژوهشی کمی به تصویب رسید. جمع¬آوری داده ها از طریق بررسی از طریق پست الکترونیکی یک نمونه از یک سازمان محلی پرتغالی دولتی (اعضای هیئت مدیره اجرایی شهرداری) انجام شد. مدل سازی معادله ساختاری برای تجزیه و تحلیل روابط فرض شده مورد استفاده قرار گرفت.

یافته ها - شش تا از 12 فرضیه حمایت شدند. در مورد زیرمجموعه های گرایش بازار خارجی، این مطالعه نشان می¬دهد که انتشار و پاسخ گویی به اطلاعات خارجی به شدت بر عملکرد غیر مالی تاثیر می¬گذارد. در مقابل، نسل اطلاعات خارجی و پاسخگویی بر عملکرد مالی تاثیر مثبت دارد. با توجه به گرایش بازار داخلی، نتایج نشان دهنده تاثیر کمتر ابعاد فرعی مختلف بر عملکرد است. به طور خاص، تنها بعدی که بر عملکرد سازمانی (مالی و غیر مالی) تاثیرمثبت می¬گذارد تولید اطلاعات داخلی است. این امر بر نیاز به تقویت انتشار اطلاعات داخلی و پاسخگویی به منظور ارتقاء عملکرد سازمانی تاکید می¬کند.

 

ابتکار / ارزش - این مقاله، یافته¬های اصیل و منحصر به فردی ارائه می¬دهد و با توجه به دانش نویسندگان، این تحقیق یکی از چند مطالعه ای است که به نقش ابعاد فرعی گرایش بازار داخلی و خارجی بر عملکرد در بخش دولتی محلی می¬پردازد.یافته¬های این مطالعه بر تاکید های اخیر در مورد رویکردهای مجزای (داخلی و خارجی) بهگرایش بازار-عملکرد افزوده است.

چکیده لاتین

Purpose – This study aims to build on and extend the literature of market orientation by examining the impact of sub-dimensions of both internal and external market orientation on financial and non-financial performance in the local public sector context.

 

Design/methodology/approach – In line with previous studies on market orientation, a quantitative research design was adopted. The data collection was performed through a mail survey of a sample of local Portuguese public organisations (municipality executive board members). Structural equation modelling was used as a means to analyse the hypothesised relationships.

 

Findings – Six out of 12 hypotheses are supported. Concerning the sub-components of external market orientation, the study finds that the dissemination and responsiveness of external information impacts strongly on non-financial performance. In turn, external information generation and responsiveness impacts positively on financial performance. With respect to internal market orientation, results revealed a lower impact of different sub-dimensions on performance. Specifically, the only dimension that impacts positively on organisational performance (financial and non-financial) is internal information generation. This reinforces the view that there is a need to strengthen internal information dissemination and responsiveness to enhance organisational performance.

 

Originality/value – This paper offers original and unique findings and to the best of the authors' knowledge this research is one of the few studies addressing the role of internal and external sub-dimensions of market orientation on performance in the local public sector. The findings of this study add weight to the recent emphasis on disaggregate approaches to (internal and external) market orientation-performance link.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter