آيا علائم تجاري هميشگي هستند آشنايي با علائم تجاري و روابط آن چگونه بر خريدهاي فعلي و آتي تأثير مي گذارد

120,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2006
  • کد 22015
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 19
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Emerald
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) است
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

هدف- هدف اين مقاله، توسعه مدل جامعي است که آشنايي با علائم تجاري و چشم اندازهاي ارتباط آن را با هم ترکيب نموده و نشان مي دهد که چگونه اين آشنايي و روابط بر خريدهاي فعلي و آتي تأثير مي گذارند.

طراحي/روش شناسي/رويکرد – اين مقاله از مدلسازي معادله ساختاري براي آزمايش نمودن مفهوم مدل کلي و مسيرهاي تعيين شده استفاده مي کند.

يافته ها- آشکار مي شود که خريدهاي فعلي اکثراً بطور مستقيم تحت تأثير تصوير علامت تجاري و اکثراً بطور غير مستقيم تحت تأثير آگاهي از علامت تجاري قرار دارند. برعکس، خريدهاي آتي بطور مستقيم تحت تأثير هر دو بعد از آشنايي با علامت تجاري قرار ندارند؛ بلکه آشنايي با علامت تجاري خريدهاي آتي را از طريق يک مسير ارتباط با علامت تجاري متأثر مي سازد که شامل رضايت از علامت تجاري، اعتماد به علامت تجاري و دلبستگي به آن است. از اين رو، آشنايي با علامت تجاري به تنهايي براي ساخت علائم تجاري پرقدرت در دراز مدت کافي نيست؛ عوامل ارتباطي علامت تجاري نيز بايد لحاظ شوند. 

معاني/محدوديت هاي پژوهش – مطالعه حاضر تأثيرات بازخوردي را مورد بررسي قرار نداده و تنها شامل اقلام مصرفي بوده و متغيرهاي فردي و تفاوتها را شامل نمي شود. توصيه مي شود که پژوهش آتي، تأثيرات بازخوردي را مورد بررسي قرار داده و شامل اقلام مازاد مصرفي، اقلام B2B و متغيرهاي فردي و تفاوتها از قبيل جستجوي تنوع و نوآوري باشد.

مفاهيم کاربردي – مديران علامت تجاري منابع قابل ملاحظه اي را صرف سنجش آگاهي از علامت تجاري و تصوير آن مي کنند. توصيه مي شود که کاروران نيز از سنجش ارتباط علامت تجاري بهره برده و ابتکارات استراتژيکي و تاکتيکي اي را توسعه دهند که از رضايت مصرف کنندگان از علامت تجاري، اعتماد و احساس دلبستگي نسبت به آن اطمينان حاصل کنند. 

 

نوآوري/ارزش – اين مقاله، يک مقاله نمونه است: نخستين مقاله اي است که دو چشم انداز جداگانه گسترده را در مورد علائم تجاري در درون مدل ساده جامعي براي پژوهشگران و مديران علامت تجاري درهم مي آميزد.

چکیده لاتین

Purpose – The purpose of this paper is to develop a comprehensive model that combines brand knowledge and brand relationship perspectives on brands and shows how knowledge and relationships affect current and future purchases.

 

Design/methodology/approach – The paper uses structural equation modeling to test the significance of the overall model and the specified paths.

 

Findings – It is found that current purchases are affected by brand image mostly directly and by brand awareness mostly indirectly. In contrast, future purchases are not affected by either dimension of brand knowledge directly; rather, brand knowledge affects future purchases via a brand relationship path that includes brand satisfaction, brand trust, and attachment to the brand. Thus, brand knowledge alone is not sufficient for building strong brands in the long term; brand relationship factors must be considered as well.

 

Research implications/limitations – The present study did not examine feedback effects and included consumer categories only and no individual-differences variables. It is recommended that future research examine feedback effects and include additional consumer categories, B2B categories and individual-differences variables such as variety seeking and innovativeness.

 

Practical implications – Brand managers spend considerable resources on measuring brand awareness and brand image. It is recommended that practitioners also use brand relationship measures and develop strategic and tactical initiatives that ensure that consumers are satisfied with the brand, trust it and feel attached to it.

 

Originality/value – The paper is a cross-paradigm paper: it is the first that combines the two separate broad-based perspectives on brands into a simple comprehensive model for researchers and brand managers.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter