راهبری، ابزاری برای مدیریت استراتژیک

90,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2015
  • کد 21138
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 9
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله Procedia Economics and Finance
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان خانم مریم امیرپور
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • جداول داخل مقاله فاقد جدول می باشد
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است
  • وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد

چکیده فارسی

هدف مقاله: اقتصاد جهانی و گرایشات جهانی، چالشهای جدیدی را به همراه می آورند که  زندگی اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد. پارادایم اقتصادی در حال تغییر، بلاتکلیفی سیاسی و اقتصادی موجب شده است که تقاضا برای رهبران دارای بینش و قدرت برای اداره شرکتها افزایش یابد. متدلوژی/ روش ها: این مقاله مبتنی است بر تحلیل مقایسه ای و نیز تعاریف تئوریهای معاصر در خصوص راهبری نظیر تئوری تحول و تئوری معنوی.پس از تحلیل یک مطالعه موردی تاریخی، مدلی موفق ارایه می شود. این قیاس تاریخی به لحاظ ایجاد و توسعه تئوریهای حاضر، حایز اهمیت است. هدف علمی: این مقاله قصد دارد دیدگاههای تاریخی در خصوص راهبری در مدیریت و تئوریهای مدرن راهبری در مدیریت استراتژیک جمعی را ارایه کند. سپس، به مقایسه دیدگاههای حاضر با مدیریت موفق اثبات شده از پیش می پردازد تا بدین وسیله نشانه های مشترک آنها را نشان دهد. مثالی نیز از یک شرکت خصوصی صنعتی در جمهوری چک  و رهبر قاطع آن ارایه شده است. یافته ها:رکود اقتصادی دهه پیش، بر اهمیت راهبری به عنوان یک بخش مهم از مدیریت استراتژیک جمعی تاکید می کند. از آنجا که زمان زیادی از از پرداختن به این موضوع می گذرد، این موضوع می بایست مورد بازبینی قرار گیرد و موقعیت مطرح در آن از زوایای متفاوت مورد تحلیل قرار گیرد. این مقاله جنبه مدیریتی، و به طور خاص مدیریت استراتژیک را پیشنهاد می کند.در میان سایر موضوعات، این موضوع بواسطه تلاش در جهت یافتن مدلهای اثر بخش مدیریتی که قادر به کمک درجهت اجتناب از نوسانات اقتصادی و مداخلات سیاسی بعدی در آینده است، انگیزه بیشتری را ایجاد می کند. نتایج: سهم این مقاله شامل تحلیل کلی روشنی است که حاکی از توسعه دیدگاههای راهبری و مقایسه با یک استراتژی موفق اثبات شده است. بنابراین، تصور می شود که این مطالعه راه را برای گسترش تئوری حاضر هموار کرده است. این مقاله مشارکتی است در سطح تئوریک در باب راهبری، در حالیکه همچنین بهترین مثال عملی در این خصوص را نیز ارایه می کند.

چکیده لاتین

Purpose of the article: The global economy and the worldwide trends bring new challenges permeating the corporate life. Along with the changing economic paradigm, the political and economic uncertainty brings about an increased demand for corporate leaders with visions and authority. Methodology/methods: the paper is based on comparative analysis and definitions of the state- of-the-art theories of leadership such as transformational, and spiritual. The analysis is followed by the historic case study of a successful model. This historical comparison is of importance for creating and developing present theories. Scientific aim: The paper aims to present the historical views on leadership in management, and the modern theories of leadership in the corporate strategic management. Next, it compares the present views with the successful management proven by previous experience pointing out the common signs. A telling example is brought of a historic Czech industrial enterprise and its undisputable leader. Findings: The economic recession of the last decade has stressed the importance of leadership as a significant part of the corporate strategic management. Viewed from a distance of several years, this topic should be reconsidered and the situation analysed from different angles. This paper offers the managerial aspect and that of the strategic management in particular. Among others, this is motivated by an effort to find effective models of management that could help avoid economic fluctuations and subsequent political disturbances in the future.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter