مفاهیم آموزشی مربوط به تعصبات در تصمیم گیری مالی

250,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2016
  • کد 24134
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 20
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع springer
  • نام مجله Behavioral Finance and Financial Literacy
  • وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
  • وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد
  • جداول داخل مقاله ترجمه شده است
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است
  • مترجم یا مترجمان علی خدایی
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • کیفیت ترجمه خوب

چکیده فارسی

صلاحیت تصمیم گیری، هدف اصلی آموزش اقتصادی، به ویژه در آموزش عمومی و مالی است. کودکان و جوانان باید قادر به تصمیم گیری به عقلایی ترین شکل ممکن، در موقعیت های زندگی اقتصادی باشند (رتزمن و همکاران 2010; CEE 2013). این امر به ویژه، وابسته به شرایط مالی تصمیم گیری است، زیرا این شرایط، اغلب توسط سطح بالایی از پیچیدگی، و عواقب ناشی از تصمیم گیری های اشتباه دارای تاثیرات اساسی مستقیم، مشخص شده اند. گرایش اقتصاد رفتاری با مطالعه نظام مند تصمیمات غیر عقلایی در علوم اقتصادی سر و کار دارد. با این حال، در طول چند سال گذشته،  ظهور اقتصادهای رفتاری و مالیه رفتاری، نمونه هایی از انتخاب عقلایی را از طریق جنبه های روانی تکمیل کرده، و همچنین، بطور بخشی، این نمونه ها را وارد موضوع کرده است. فصلی، که در اینجا مطرح شده، باید مشخص کند که به چه میزان، رویکردهای تئوریکی جدید مالیه رفتاری، در حال تغییر درک مفهومی و حوزه موضوعی سواد مالی هستند. در ابتدا، صلاحیت تصمیم گیری عقلایی با جزئیات بیشتر به عنوان یک هدف برای آموزش مالی، توصیف خواهد شد؛ رابطه انتخاب عقلایی و اقتصادهای رفتاری توضیح داده خواهد شد و یافته های اساسی درباره مالیه رفتاری بمنظور تصمیم گیری ارائه خواهد شد. بر این اساس، ناهنجاری ها، تعصبات و ذهنیت های مربوط به نمونه ای از سرمایه گذاری مالی نشان داده شده، و مفاهیم مربوط به فرایندهای آموزشی مطرح خواهد شد. سه مرحله اساسی در فرایند تصمیم گیری ارائه شده، همانطور که در اینجا طبقه بندی می شود: دریافت اطلاعات، پردازش اطلاعات و ارزیابی و تصمیم گیری. تجزیه و تحلیل نمونه ای نشان می دهد که آگاهی در مورد ناهنجاری ها، تعصبات و ذهنیت های اساسی در سطح فردی می تواند اثری روی کیفیت تصمیم گیری های مالی داشته باشد

چکیده لاتین

Decision making competence is a central objective of economic education in general and financial education in particular. Children and young people should be enabled to make the most rational decisions possible, in economic life situations (Retzmann et al. 2010; CEE 2013). This particularly relates to financial decision making situations, because these are often characterized by a high level of complexity, and the consequences of wrong decisions have direct material effects. The field of behavioural economics deals with the systematic research of irrational decisions within the economic sciences. Over the past few years, however, the emergence of behavioural economics and behavioural finance has supplemented the rational choice paradigm with psychological aspects, and also, in part, called it into question. The chapter, as outlined here, shall highlight whether and to what extent new theoretical approaches of behavioural finance are changing the conceptual understanding and the subject area of financial literacy. Initially, rational decision making competence will be described in more detail as an objective of financial education, the relationship of rational choice and behavioural economics will be clarified and the basic findings on behavioural finance for decision making will be presented. On the basis of this, relevant anomalies, biases and heuristics for the example of financial investing will be revealed, and implications for the education process will be sketched out. The typical three phases in the process of decision making serve as systematization here: Information perception, information processing and evaluation and decision making. The exemplary analysis shows that knowledge about typical anomalies, biases and heuristics on an individual level can have an effect on the quality of financial decisions.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter