ایدئولوژی و گفتمان مدیریت استراتژیک: چارچوب پژوهش انتقادی

100,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 1998
  • کد 25047
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 23
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع citeseerx
  • نام مجله citeseerx
  • وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
  • وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد
  • جداول داخل مقاله فاقد جدول می باشد
  • مترجم یا مترجمان آقای طاهری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • کیفیت ترجمه خوب

چکیده فارسی

معمولا فرض شده است که مدیران ارشد در بسیاری از سازمان ها از یک انحصار در فرآیندهای تصمیم گیری لذت    می برند (آلوسون و ویلموت 1996) ، چه به طور مستقیم، با گرفتن تصمیمات خود، و چه غیر مستقیم، با کنترل خود روی تصمیم گیری دیگران در درون سازمان. این انحصار تا حد زیادی مشروع و ضروری تلقی شده است؛ این امر  طبیعی حس می شود  که مدیران ارشد باید تصمیم های مهم را بگیرند، چرا که آنها در قبال تصمیمات دیگران مسئولیت دارند و  آنها را نیز باید کنترل کنند. با وجود این، مطالعات نشان داده اند که کنترل مدیریتی می تواند ناقص باشد و ممکن است باعث رنجش و مقاومت مدیران میانی شود (توماس، 1996؛ وستلی 1992). علاوه بر این، صلاحیت مدیران "استراتژیک" اغلب به سخره گرفته شده است چرا که  آنها به نظر می رسند برنامه های نیمه پخته را  جا می زنند و بر روی یک نیروی کار نامتمایل (واتسون، 1994)، و ارسال پیام های متناقض و مبهم به اعضای سازمان. طرح ریزی می کنند.

این ویژگی های زندگی سازمانی ممکن است در مورد مشروعیت سوالاتی ایجاد کند، و در واقع ظرفیت سلطه مدیریت ارشد تصمیم گیری سازمانی، و انضباط است که به عنوان مدیریت استراتژیک شناخته شده است. با این حال، چنین پرسش هایی چه در سازمان ها و چه در تفصیل گفتمان دانشگاهیان و مشاوران به ندرت به گوش می رسند. در موارد نادر، چنین پرسش هایی ایجاد شده اند که  در بهترین حالت  تمایل به محرمانه بودن دارند و در بدترین حالت تمایل به تخریب عمدی به حاشیه رانده شدن و فتنه انگیزی دارند. پس چگونه مدیران ارشد ادامه سلطه خود را در  تصمیم گیری سازمانی تضمین کنند ، حتی زمانی که کارکنان شان باور دارند که آن بی منطق است، اشتباه هدایت شده است  و یا مثبت خیلی بد است ؟ چرا حالت های جایگزین سازمان دهی، شاید مربوط به یک شکل تصمیم گیری دموکراتیک تر باشد و  کمی بیشتر از رویاهای آرمانی باقی می ماند ؟ عدم رضایت کارمندان چگونه به حدی که آنها شرایط را می پذیرند انتشار یافته، شرایطی را که غیر منطقی می دانند یا اشتباه واضح است؟ پاسخ به این پرسش ها توسط بسیاری از منتقدان سازمانی ارائه شده است. برخی در نابرابری های ساختاری سیستم اقتصادی سرمایه داری درگیرند (اسکات 1997)؛ برخی از مشتاقان به تبانی شرکت کنندگان سازمانی که درک می کنند که می توانند برخی از منافع شخصی حاصل از وضعیت دراز مدت را تقسیم کنند ( جکال1988)؛ و برخی بر این باورند که اگر چه وضع موجود ممکن است ناقص باشد، اما هیچ جایگزینی برای جستجوی روش های بهتر وجود ندارد، نکته خوبی که توسط واتسون(1994) و آلوسون ویلموت (1996) مطرح شده. این توضیح نهایی، که مبتنی بر این تصور است که مدیریت استراتژیک یک فرایند ایدئولوژیکی است که تضاد، تعارض و بهره مقطعی را  پنهان  می کند، استمرار سازمان بر اساس سلطه (شریواستاوا1986)، از نظریه بعدی به ویژه در شرایط اینکه چگونه ایدئولوژی عمل می کند با ارزش تر است. تمرکز این مقاله بر روی اقدامات استدلالی است که به ویژگی های ایدئولوژیک سازمان کمک می کنند و مورد بررسی گسترده قرار نگرفته اند.

 

چکیده لاتین

It is commonly assumed that senior managers in many organizations enjoy a monopoly over processes of decision-making (Alvesson & Willmott 1996), either directly, by taking decisions themselves, or indirectly, by their control over the decision-making of others within the organization. This monopoly is largely regarded as legitimate and necessary; it is felt natural that senior managers should take important decisions and, because they take responsibility for the decisions of others, they should also  control them. Yet studies have shown that managerial control can be incomplete and may be resented and resisted by middle managers (Thomas 1996; Westley 1992). In addition, the competency of ‘strategic’ managers is often derided as they appear to foist half-baked plans and schemes on an unwilling workforce (Watson 1994), and send out contradictory and ambiguous messages to organizational members 

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter