رابطه بین مسئولیت اجتماعی سازمان ها، رضایت شغلی و تعهد سازمانی:  مطالعه موردی  در دانشگاه پاکستان

390,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2017
  • کد 21146
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 28
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد
  • جداول داخل مقاله ترجمه شده است
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • کیفیت ترجمه خوب

چکیده فارسی

مسئولیت اجتماعی شرکت ها در پاکستان با وجود اهمیت اقتصادی و اجتماعی بالا ، به طور گسترده بررسی نشده است. بسیاری از دانشگاههای جهان نیز این مفهوم را در فرایندها، سیستم ها، برنامه های درسی، برنامه های توسعه، و حتی ماموریت ها و چشم اندازها گنجانیده اند. با این حال، اطلاعات در مورد نحوه درک و عملکرد مسئولیت اجتماعی دانشگاههای پاکستان خیلی محدود است. بنابراین، هدف از این مطالعه چگونگی درک مسئولیت اجتماعی جمعی در دانشگاه های پاکستان، و چگونگی دستیابی به اهداف بلند مدت است. تعهد سازمانی و رضایت شغلی و سوابق عملکردی کارکنان در نظر گرفته شده است، و رابطه میان عملکرد کارکنان و عملکرد سازمانی نیز به خوبی عنوان شده است. بنابراین، درک مسئولیت اجتماعی سازمانی توسط کارکنان و تاثیر تعهد سازمانی و رضایت شغلی در این مطالعه بررسی شده است. با استفاده از روش بررسی، 245 پاسخ از 14 کالج 8 دانشگاه جمع آوری شد. مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیه استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که درک مسئولیت اجتماعی جمعی با رضایت شغلی (b=0.43) و تعهد سازمانی (b=0.63) در ارتباط است. با این حال، برخی از اجزای مسئولیت اجتماعی شرکت ها در سطح  رضایت شغلی روابط ناچیزی داشتند. بنابراین، می بایست دانشگاه ها به تعامل در جامعه تشویق شوند، شرکت ها و دولت برای رسیدن به اهداف بالاتر و پایداری می بایست بر طرح های مسئولیت اجتماعی جمعی متمرکز شوند. به بهترین شیوه ممکن، در این مطالعه برای اولین بار این متغیر در دانشگاههای پاکستان بررسی شده است و دانشمندان و پزشکان را به کار در این زمینه تشویق نموده است.

چکیده لاتین

Despite significant economic and social importance, corporate social responsibility in Pakistan has not been examined extensively yet. Many universities in the globe have also incorporated this corporate concept into their processes, systems, curricula, development programs, and even mission and visions. However, information on how universities in Pakistan perceive and practice corporate social responsibility is significantly limited. Thus, the purpose of this study is to highlight how corporate social responsibility is perceived in Pakistani universities, and how it can add to achieving long term objectives. Organizational commitment and job satisfaction are considered precedents of employee performance, and the relationship between employee performance and organizational performance is also well established. Therefore, perceptions of corporate social responsibility impact employee organizational commitment and job satisfaction are investigated in this study. Using the survey method, 245 responses from 14 campuses of eight universities were collected. Structural equation modeling was used to test the hypotheses. The results show that perceived corporate social responsibility has a significant relationship with job satisfaction (b = 0.43) and organizational commitment (b = 0.63). However, the relationship between some components of corporate social responsibility at dimension level of job satisfaction were found insignificant. Thus, universities should be encouraged to engage society, corporations and government to accomplish higher aims and sustainability by focusing on corporate social responsibility initiatives. To the best of authors' knowledge, this study is the first to examine these variables in Pakistani higher education and will encourage scholars and practitioners to work in this area.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter