استفاده از تئوری تسهیل اهداف برای توضیح روابط میان رفتارهای شهروندی سازماندهی شده و تمایل به کار و رضایت شغلی

350,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2017
  • کد 21150
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 20
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد
  • جداول داخل مقاله ترجمه شده است
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است
  • مترجم یا مترجمان خانم پورسنجیده
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • بخش ضمایم مقاله (Appendix) ترجمه نشده
  • کیفیت ترجمه خوب

چکیده فارسی

علیرغم افزایش تحقیقات در مورد تمایل به حرفه ای خاص، مطالعات اندکی چگونگی تاثیر رفتارهای شهروندی را بر محیط کاری و رضایت شغلی بررسی کرده اند. بر اساس تئوری تسهیل اهداف، ما مکانیزمهای روانشناختی از رفتار شهروندی سازماندهی شده (OCBO) و رضایت شغلی را در نمونه ای از 322 کارمند چینی، مورد بررسی قرار دادیم. نتایج نشان داد که تمایل به حرفه (گزارشی از کارکنان در نوبت اول) به طور مثبت با OCBO (گزارشی از مدیران در نوبت دوم) و رضایت شغلی (گزارشی از کارکنان در نوبت دوم) و ساز و کار سازمانی (گزارشی از کارکنان در نوبت دوم) در ارتباط است و مکانیزم روشنی برای این روابط ارائه می دهد. همچنین در این تحقیق مفاهیم نظری و عملی یافته ها مورد بحث قرار گرفته است.


مقدمه

 در طول دهه گذشته، شناخت فزاینده ای در زمینه اینکه کار می تواند به صورت یک حرفه ای مورد علاقه باشد، به وجود آمده است، و این روش در تحقیقات حوزه روانشناسی و مدیریت حرفه ای افزایش یافته است. شواهد قابل ملاحظه ای وجود دارد که نشان می دهد که میل به حرفه ای خاص نه تنها به پیشرفت کار دانشجویان کمک می کند (بوت و دافی،2015؛ داگلاس و دافی 2015؛ دافی و دیک 2013؛ هود، کرید و پراسکوا، 2014)، بلکه با نتایج مثبت کار در سطح کارکنان همراه است. به طور کلی، افرادی که خواستار شغل خود هستند، رضایت شغلی بیشتر (دلفی، اتین، آلن و داگلاس، 2015؛ گرین و رابینز، 2015؛ پترسون، پارک، هال و سلجمان، 2009)، تعلقات سازمانی (کاردادور،دانه و پرات،2011، دافی،دیک و استگر،2011، پی و ژائو،2015 ) ؛ خود کارآمدی ( دوبرو، تستی، خاراز ، 2011، هیرچی ، 2012، هوروات ، 2015، ژی و همکاران، 2016) و رفاه  (هیرچی، 2012، پارک و سون ، 2016، پراسکوا، کرید و هود 2015) بیشتری دارند. پس از یک دهه تحقیق، محققان برخی از دانش های مربوط به اثرات تمایل به حرفه را در نگرش های کاری کارکنان جمع آوری کرده اند. با این حال، مطالعات اندکی تاکنون چگونگی ارتباط میان تمایل به حرفه و رفتارها را به صورت روشن بررسی کرده است. دافی و دیک (2013) در مقاله اخیر خود، خواستار تحقیقاتی شدند که در آن چگونگی روابط تمایل به حرفه با رفتارهای عمومی مانند رفتارهای اجتماعی در محل کار را بررسی کنند. علاوه بر این، اگر چه رابطه مثبت بین تمایل به حرفه و رضایت شغلی به خوبی شناخته شده است (دافی، آلن، بوت و دیک، 2014؛ دافی، بوت، آلن، تورانی و دیک، 2012؛ دافی و همکاران، 2015؛ گرین و همکاران، رابینز، 2015؛ پترسون و همکاران، 2009)، اما مکانیسم روانشناختی اصولی آن به طور کامل درک نشده است. متیو، دشون و برگ (2008) اظهار داشتند که وظیفه تحقیقات علمی، نه تنها بررسی ارتباط بین پدیده هاست بلکه بررسی نحوه و زمان ظهور آنها نیز می باشد. یکی دیگر از نقاط ضعف تحقیقات تا به امروز این است که اکثریت مطالعات، مبتنی بر مقایسه بوده اند، که در آن محققان الگوهای روابط را بدون در نظر گرفتن چارچوب نظری روشن و جامع توضیح می دهند. نظریه ها نیاز به توضیح چگونگی رابطه تمایل به حرفه با نتایج کاری دارند (دیک و دافی، 2013). در مقالات موجود، یک چارچوب نظری جامع برای سنجش ارتباط میان تمایل به حرفه با نگرش های انتخاب حرفه ای (بهرند و کامینسکی، 2015)، شناسایی سازمانی و اهداف تجارتی (کاردادور و همکاران، 2011)، تعامل کاری و رضایت حرفه ای ( ژی و همکاران، 2016)، رضایت از زندگی (هاگمایر و ایبل، 2015)، و رفاه (کانوی و همکاران، 2015)، تاکنون بررسی نشده است و همچنین این که چگونه حرفه با رفتارهای عملی و رضایت شغلی در ارتباط است. در این مطالعه، با گسترش تحقیقات پیشین به چندین روش، این مسائل را مورد بحث قرار می دهیم. اول، ارتباط میان رفتار شهروندی سازماندهی شده (OCBO) با تمایل به حرفه را بررسی می کنیم. دوم، ما تلاش می کنیم تا مکانیزم روانشناختی را که عامل ارتباط بین تمایل به حرفه و رضایت شغلی است، کشف کنیم. سوم، ما در تئوری تسهیل اهداف توضیحی جامع و نظری از نحوه ارتباط تمایل به حرفه و OCBO و رضایت شغلی ارائه می دهیم.


 

مدل پژوهش

 

 

چکیده لاتین

Despite an increase in research on calling, few studies have examined how calling influences overt workplace behaviors and job satisfaction. Drawing on goal facilitation theory we examined the psychological mechanisms underlying the effects of calling on organization-directed citizenship behavior (OCBO) and job satisfaction in a sample of 322 Chinese employees. The results showed that calling (employee-reported at time 1) was positively related to OCBO (supervisor-reported at time 2) and job satisfaction (employee-reported at time 2), and organizational instrumentality (employee-reported at time 2) provided an explanatory mechanism for these relations. The theoretical and practical implications of the findings are discussed.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter