چگونه استراتژی سیستم های اطلاعاتی می تواند رابطۀ میان استراتژی کسب و کار و عملکرد را تعدیل کند

50,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2015
  • کد 25050
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 9
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله Journal of Business Research
  • وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
  • وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد
  • جداول داخل مقاله ترجمه شده است
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است
  • مترجم یا مترجمان خانم یغمایی
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • کیفیت ترجمه متوسط

چکیده فارسی

در این تحقیق، اثر تعدیل کنندۀ استراتژی سیستم های اطلاعاتی (IS) بر روی رابطۀ میان استراتژی کسب و کار شرکت و عملکرد سازمانی بررسی می شود. از دیدگاه منبع-محور، در این تحقیق آنچه تحلیل می شود عبارت است از حمایتی که استراتژی نوآورانۀ IS و استراتژی محافظه کارانۀ IS می توانند برای استراتژی کسب و کار ِ کم هزینه و استراتژی تمایز ارائه کنند. نتایج بدست آمده از تحلیل نمونه ای که شامل 166 شرکت صنایع غذایی در اسپانیا می شد نشان می دهد که استراتژی های نوآورانۀ IS در شرکتهایی که دارای استراتژی های کسب و کار کم هزینه هستند موثر است. بر عکس، استراتژی های نوآورانۀ IS نمی توانند ریسک نوآوری در فعالیتهای بازاریابی و در نتیجه ریسک نوآوری در آن دسته از استراتژی های کسب و کار را که متکی به تمایز تصویری  هستند جبران کنند. رابطۀ بین استراتژی IS و استراتژی های کسب و کاری که به تمایز نوآورانه متکی هستند مبهم است ولی در خصوص صنایع غذایی، استراتژی نوآورانۀ IS دارای تاثیر معکوس است. جمع بندی های مقاله شامل راهنمایی در خصوص تصمیم گیری استراتژیک برای ایجاد سیستم های اطلاعاتی در شرکتها بر اساس اهداف کسب و کار است. 


مقدمه

 استفادۀ استراتژیک از فناوری اطلاعات (IT) از جمله موضوعات مورد توجه محققین و مدیران است (Luftman et al., 2013). شرکتها باید در خصوص استفاده از IT جهت پاسخ به تحول فناوری و تغییرات در فعالیتهای کسب و کار دست به تصمیم گیری بزنند. مطالعات پیشین نشان می دهد که بدون داشتن یک استراتژی قوی برای سیستم های اطلاعاتی (IS)، نقش IT در عملکرد سازمانی ممکن است کمتر از میزان مورد انتظار بشود (Chen, 2012). بیشتر تحقیقاتی که به استفادۀ استراتژیک از IT پرداخته اند بر هم¬ترازی میان کسب و کار و IT متمرکز بوده اند (Chan & Reich, 2007). آن رویکرد منجر به حذف چشم انداز استراتژی IT/IS می شود و در نتیجه از ذات پویای هم-ترازی مغفول می ماند. تحقیقات کنونی نمی توانند به پرسشهای بنیادینی از این قبیل پاسخ دهند: مزایا و مشکلات نورآوریهای IT چیست؟ نحوۀ تعامل استراتژی IT/IS با فعالیتهای اصلی و استراتژی کسب و کار چگونه است؟

در این تحقیق بررسی می شود که چگونه به کارگیری یک استراتژی خاص IS (محافظه کارانه یا نوآورانه) بر روی رابطۀ میان استراتژی کسب و کار و مزیت رقابتی مربوط به عملکرد تاثیر می گذارد. در این تحقیق، به طور تجربی و با استفاده از داده های 166 شرکت صنایع غذایی اسپانیا که یک بخش صنعتی پیشرو از جهت فروش و تعداد کارمندان است، بررسی می شود که چگونه استراتژی IS بر روی رابطۀ میان استراتژی کسب و کار و عملکرد تاثیر می گذارد.


چکیده لاتین

This study analyzes the moderating effect of information systems (IS) strategy on the relationship between a firm\'s business strategy and organizational performance. From the resource-based view, the study analyzes the support that an innovative IS strategy and a conservative IS strategy can provide to low-cost and differentiation business strategies. Results of analysis for a sample of 166 firms from the Spanish food industry demonstrate the effectiveness of innovative IS strategies in firms with low-cost business strategies. In contrast, innovative IS strategies fail to compensate the risk of innovation in marketing activities and consequently in business strategies that rely on image differentiation. The relationship between IS strategy and business strategies that rely on innovative differentiation is ambiguous, but for the food industry, the innovative IS strategy is counterproductive. Conclusions provide guidance on strategic decision-making for developing information systems in firms according to business goals.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter