تأثیر زمینه های سازمانی بر مدیریت کیفیت سخت و نرم و عملکرد نوآوری

0 ریال


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2017
  • کد 101
  • تعداد صفحات ترجمه ترجمه نشده است
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله International Journal of Production Economics
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد

چکیده فارسی

استدلال های ضد و نقیضی در رابطه بین مدیریت کیفیت (QM) و نوآوری وجود دارد. مطالعات اندکی به نقش زمنیه سازمانی در اثر گذاری بر مدیریت کیفیت در موفقیت های سازمانی پرداخته اند .با در نظر گرفتن دیدگاه چند بعدی مدیریت کفیفت ، این مطالعه یک چارچوب تحقیقاتی را که در آن روابط بین عوامل مرتبط با سازمان  (تمرکز قدرت و یکپارچگی بین توابع)، دو بعد مدیریت کیفیت (بعد سخت و نرم) و همچنین بعد عمکرد نوآوری (سرعت معرفی محصول جدید و نوآوری محصول) را بررسی می کند. 

داده های این پژوهش از 238 کارخانه در قالب سه صنعت و در میان 8 کشور جمع آوری شده و از مدل سازی ساختاری برای تست چارچوب مهفومی تحقیق استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که دوبعد مدیریت کفیفت به طور مساوی بر زمینه های سازمانی در عملکرد نواوری اثر می گذارند. بعد مدیریت کیفیت سخت به طور مستقیم بر سرعت معرفی محصول جدید و بعد مدیریت کیفت نرم به طور مستقیم به نواوری محصول اثر می گذارند. تمرکز قدرت ،بعد سخت مدیریت کفیت را تسهیل ولی بعد نرم مدیریت کفیت را تضعیف می کند در حالیکه یک ساختار غیر متمرکز همراه با یکپارچه سازی قوی میان توابع برای تقویت نواوری محصول از طریق مدیریت کیفیت نرم مفید می باشد. بعضی از مفاهیم مدیریت نیز در این تحقیق مورد بحث قرار گرفته اند.

  
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی لطفا بر روی گزینه خرید کلیک نمایید و بصورت رایگان مقاله را دانلود کنید .

متن این مقاله ترجمه نشده است در صورت تمایل به سفارش ترجمه می توانید سفارش ترجمه خود را از طریق لینک زیر ارسال فرمایید.
 

 

چکیده لاتین

There are conflicting arguments about the relationship between quality management (QM) and innovation. Few studies have considered the role of organization context in influencing QM for innovation achievement. Taking a multi-dimensional view of QM, this study develops a research framework that examines relationships among organization contextual factors (centralization of authority and integration between functions), two dimensions of QM (hard QM and soft QM), and innovation performance (speed of new product introduction and product innovativeness). Survey data were collected from 238 plants in three industries across eight countries, and structural equation modeling was used to test the framework. Our results indicate that two QM dimensions respectively mediate the effect of contextual factors on innovation performance. Hard QM directly influences speed of new product introduction, while soft QM directly influences product innovativeness. Centralization of authority facilitates hard QM but impedes soft QM, while a high level of integration between functions is favorable to both hard QM and soft QM. A decentralized structure combined with strong integration between functions is beneficial for fostering product innovativeness through soft QM. Some other managerial implications are discussed in this study as well.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter