ارزش برند و اهداف رفتاری مشتری: یک مدل تعدیل شده واسطه ای

400,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2018
  • کد 22174
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 30
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Emerald
  • نام مجله INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • وضعیت پرسشنامه مقاله دارای پرسشنامه می باشد
  • جداول داخل مقاله ترجمه شده است
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه فقط متن جداول اصلی ترجمه شده
  • مترجم یا مترجمان خدایی
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • کیفیت ترجمه خوب

چکیده فارسی

هدف: این مطالعه رابطه بین ارزش برند و نیت های رفتاری مشتری را در تکرار خرید، تمایل به پرداخت بیشتر، استفاده از توصیه های کلامی بررسی می کند. البته نقش واسطه ای رضایت مشتری و تأثیر سن، تحصیلات و جنسیت مشتری در این روابطه کمک می کند.

طراحی / روش شناسی / روش ها: داده ها از دویست و هشتاد و سه (283) مشتری بانکی جمع آوری شده و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته ها: نتایج حاکی از ارتباطی قوی بین ارزش برند و تمامی چهار ملاک قصد رفتاری است که در این روابط رضایت مشتری نقش واسطه ای ایفا می کند. علاوه بر این، تأثیر تعدیل کننده هایی مانند سن و تحصیلات مشتریان در رابطه رضایت مشتری نتایج را تغییر داد.

نتایج: این مطالعه چشم انداز مفیدی را در مورد تأثیر سرمایه گذاری در ساختار برند بر روی رفتار مصرف کنندگان ارائه می دهد که مدیران بانک ها می توانند از آن برای پیگیری و ارزیابی نتایج ابتکارات برند و راهبردهای مدیریت ارتباطی با یکدیگر استفاده کنند.

ابتکار / ارزش: این مطالعه یک درک عمیق از تاثیر ارزش برند بروی نیت های رفتاری مصرف کننده را فراهم می کند. همچنین اثرات واسطه ای و تعدیلی رضایت مشتری و ویژگی های جمعیت شناسی را توضیح می دهد.

نوع مقاله: مقاله پژوهشی


 

ترجمه بخشی از مقدمه

انعطاف پذیری برند ها در محیط شکننده و رقابتی امروز، اهمیت استراتژیک برند موثر را مورد توجه قرار داده است. مسلما، برندهای قوی باعث افزایش و حفظ مشتری، سهم بازار و سودآوری می شوند. با این وجود، در خدمات بانکی، مزایای برندها پیچیده تر است، به این معنی که اسامی گزینه های انتخابی به  راحتی و اطمینان بیشتر تعیین می گردند. بری (2000) این نکته را در این زمینه عنوان می کند: "یک برند قوی، برای خدماتی مناسب است که سرویس های پنهانی را ارائه می دهد، و آنها را برای مشتریان جذاب می کند. این پایه و اساس برای ایجاد اعتماد با مشتریان لازم است. یک برند خدماتی قوی اساسا رضایت در آینده را تامین می کند "(ص 129).

 

ادبیات مربوط به ارزش برند اغلب بر تجربه و سابقه مصرف متمرکز هستند (رامبوکاس، کرپلانی و سیمز، 2014؛ پینر و همکاران، 2016؛ فتما، رحمان و خان، 2015؛ جهان بزرگی، فاطمه و بات، 2013). با کار بسیار کمی می توان نتایج ارزش برند را بر پارامترهای عملکردی بررسی کرد (چریستولیدز و دی چرناتونی، 2010؛ بویل، مارتینز و دی چنتادونی، 2013). این کمبود برای مدیران بانک ها و صاحبان برند های معتبر در سراسر جهان بسیار قابل اهمیت است و با توجه به شرایط کاری خشن و هماهنگی و تقاضای سازمانی برای توجیه هزینه های ابتکاری در زمینه ایجاد برند، مورد توجه قرار می گیرد. در نتيجه، ارزيابي تأثير تلاشهاي بازاريابي بايد برپايه سوابق ادبي بانكداري باشد. برای این منظور رابطه بین ارزش برند و شاخص های عملکردی توجه دانشمندان را جلب می کند (بالدائوف، کراونز و بیلدر، 2003؛ تولبا و حسن، 2009). مطالعات بازاریابی به صورتی انجام می شود که پیامدهای مالی سرمایه گذاری برند مانند سود فروش، حاشیه سود و ارزش سهام را شامل می شود .(بالدائوف و همکاران، 2003؛ کیم، کیم و آن، 2003؛ دی مورتانگس و ون ریل ، 2003؛ بویل و همکاران، 2013). بالدائوف و همکاران (2003) تأثیر اعتبار برند درک شده را بر عملکرد شرکت و مصرف کننده از جمله سودآوری، حجم فروش و میزان مشتری بررسی کرده اند. به همین ترتیب، کیم  و ان (2003) تأثیر ارزش برند درک شده توسط مشتری را بر عملکرد مالی هتل ها آزمایش کردند و نتیجه گرفتند که هتل هایی با ارزش بالای برند مبتنی بر مشتری دارای درآمد فروش بالاتری بوده و از نتایج مالی مطلوب تری برخوردار هستند. بویل و همکاران (2013) تأثیر ارزش برند بر پاسخ مشتری مورد بررسی قرار دادند و از یک رابطه قوی و مستقیم بین ارزش برند و اولویت برند توسط مشتری، تمایل به پرداخت مبالغ بیشتر، گسترش برند و قصد خرید حمایت کردند. با این وجود، با توجه به مهم بودن این مسائل باز هم این مطالعات در صنعت های مالی نادیده گرفته شده اند و این خدمات به وضوح مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

 

چکیده لاتین

Purpose

The purpose of this paper is to examine the relationship between brand equity and customer behavioral intentions to repeat purchases, willingness to pay a price premium, switch and provide positive word of mouth. It further explores the mediating role of customer satisfaction and the moderating impact of customer age, education and gender on these relationships.

 

Design/methodology/approach

Data were collected from 283 banking customers and analyzed with structural equation modeling.

 

Findings

The results supported a strong relationship between brand equity and all four measures of behavioral intent with customer satisfaction partially mediating these relationships. In addition, the results supported the moderating effect of customer age and education on the customer satisfaction-switch relationship.

 

Practical implications

The study provides a useful perspective on the impact of brand building investments on consumers’ behavioral intentions, which bank managers can use to monitor and evaluate the outcome of branding initiatives and relationship management strategies.

 

Originality/value

The study provides a nuanced understanding of the effect of brand equity on consumer behavioral intentions. It also explains the mediating and moderating effects of customer satisfaction and demographical characteristics.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter