- سال انتشار سال 2018
- کد 22176
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 19
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Sciencedirect
- نام مجله International Journal of Hospitality Management
- وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
- مترجم یا مترجمان علی نصیری
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
- جداول داخل مقاله ترجمه شده است
- تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است
- وضعیت پرسشنامه مقاله فاقد پرسشنامه می باشد
مشخصات کلی
چکیده فارسی
هدف اصلی این مقاله بررسی اثر مستقیم استراتژیهای بازاریابی دیجیتال (مانند استفاده از طرح بازاریابی دیجیتال، پاسخگویی به درخواست مهمانان و نظارت و ردیابی اطلاعات درخواستهای آنلاین) بر روی رزرو اتاق های هتل و درامد در دسترس به ازای هر اتاق از یک سو و از سوی دیگر بررسی اثر غیر مستقیم استراتژیهای بازاریابی دیجیتال بر روی حجم درخواستهای رزو اتاق ها می باشد. همچنین به بررسی میزان تفاوت این مکانیزم بر روی انواع مختلف هتل ها مانند هتل های ستاره دار ، هتل های مستقل و یا هتل های زنجیره ای می پردازیم . این پژوهش در میان 132 هتل در کشور بلژیک انجام شده است و نتایج این پژوهش بیانگر آنست که حجم درخواست ها بر روی ظرفیت اتاق و درامد در دسترس برای هر اتاق تاثیر می گذارد. استراتژیها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال به طور مستقیم بر روی حجم و ظرفیت درخواستهای آنلاین و بصورت غیر مستقیم بر روی عملکرد هتل ها تاثیر می گذارد. این تاثیر بصورت وضوح بر روی هتل های زنجیره ای نسبت به هتل های مستقل و بر روی هتل های دارای ستاره بالاتر نسبت هتل های با ستاره پایین قابل مشاهده می باشد.
چکیده لاتین
We investigate to what extent digital marketing strategies (such as having a digital marketing plan, responsiveness to guest reviews, and monitoring and tracking online review information) influence hotel room occupancy and RevPar directly, and indirectly through the mediating effect of the volume and valence of online reviews they lead to, and to what extent this mechanism is different for different types of hotels in terms of star rating and independent versus chain hotels. The research was carried out in 132 Belgian hotels. The results indicate that review volume drives room occupancy and review valence impacts RevPar. Digital marketing strategies and tactics affect both the volume and valence of online reviews and, indirectly, hotel performance. This is more outspoken in chain hotels than in independent hotels, and in higher-star hotels than in lower-tier hotels.