رضایت و احساسات مثبت: مقایسه تاثیر اعتقادات و نگرش مهمانان هتل بر رضایت و احساسات آنها

400,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2019
  • کد 22178
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 38
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله International Journal of Hospitality Managem
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • جداول داخل مقاله ترجمه شده است
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است

چکیده فارسی

این تحقیق، مطالعه ی مقایسه ای از دو مدل جامع خدماتی برای بررسی تاثیر هتل های مختلف بر رضایت مهمانان و پاسخ های عاطفی آنها به هتل را ارائه می دهد. بر اساس نظریه اقدام منطقی (TRA) و نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB)، این تحقیق به دنبال تفاوت های اعتقادی و نگرشی مهمانان در مورد اجزای هتل ها، اتاق ، محیط، فضای عمومی و محیط زیست را شناسایی می کند و شیوه های تعیین رضایت و احساسات آنها را معرفی کند. دو مدل ساختاری در این مطالعه توسعه یافته که نشان دهنده ارتباطات نظری بین ساختارهای شناسایی شده است. داده ها از طریق نظرسنجی آنلاین از 310 مهمان مقیم در هتل هایی با کیفیت بالا و رتبه بندی چهار ستاره برای تجزیه و تحلیل جمع آوری شد. نتایج حاصل از دو مدل ساختاری نشان می دهد که مدل با معیار نگرش و احساسات در پیش بینی رضایت مهمانان قوی تر از مدل با معیار باورهاست. علاوه بر این، مهمانان وابسته به احساسات در تبلیغات دهان به دهان (WOM) بیشتر از مهمانان راضی عمل می کنند. مدیران هتل باید تجربیاتی را ارائه دهند که از عناصر مهم برای مشتریان برخوردارند، زیرا نگرش مشتریان نسبت به عناصر مختلف خدماتی، رضایت و وابستگی احساسی آنها نسبت به هتل ها تعیین می کند. علاوه بر این، به منظور دریافت نمایندگی های تجاری از طریق توصیه های تبلیغات دهان به دهان، هتل ها باید روی مشتریان عاطفی متمرکز شوند تا مشتریان رضایت بیشتری داشته باشند.

چکیده لاتین

This research provides a comparative study of two comprehensive servicescape models to explore the underlying influence of various hotel elements on guests’ satisfaction with, and emotional responses to, their hotel stays. Based on the theory of reasoned action (TRA) and the theory of planned behavior (TPB), this research sought to identify the differences in guests’ beliefs and attitudes about the elements of hotels’ public areas, rooms, ambiance, social, and green practices in determining their satisfaction and emotions. Two structural models were developed illustrating the theorized interrelationships between identified constructs. Data collected through an online survey from 310 guests stayed in upscale hotels with four-star ratings were used for the analysis. Results from two structural models revealed that the model with attitudes is a better predictor of guest satisfaction and emotions than the model with beliefs. Further, emotionally attached guests engage more in WOM than did satisfied guests. Hotel managers need to offer experiences that consist of elements that matter to customers since customers’ attitude towards various service elements determine their satisfaction and emotional attachment with hotels. Additionally, in order to get brand promoters through WOM recommendations, hotels need to focus on emotionally attached customers than satisfied customers.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter