بررسی رابطه هوشمندی رقابتی با سودآوری شرکتها

200,000 ریال


    مشخصات کلی

  • کد 44004
  • تعداد صفحات پایان نامه 15
  • تعداد سوالات پرسشنامه 30
  • نوع دانشگاه دانشگاه پیام نور
  • مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
  • فرمت فایل ها هر سه فایل Word

اطلاعات پرسش نامه

پس از خرید این محصول برای شما لینک دانلود بلافاصله نمایش و ارسال خواهد شد که در آن یک فایل فشرده (Winrar) وجود دارد. (در صورتیکه به برنامه Winrar نیاز دارید از طریق این لینک آنرا دانلود کنید)

پس از خارج کردن فایل از حالت فشرده شما دسترسی به سه فایل مرتبط با این تحقیق را خواهید داشید که این فایل ها عبارتند از:


فایل پروپوزال با عنوان بررسی رابطه هوشمندی رقابتی با سودآوری شرکتها

فایل پرسشنامه سنجش هوشمندی رقابتی با سودآوری شرکتها 

فایل روش تحقیق 

 

سایر اطلاعات

این پرسشنامه جهت سنجش هوشمندی رقابتی با سودآوری شرکتها طراحی شده است. پرسشنماه سنجش هوشمندی رقابتی با سود اوری شرکتها مشتمل بر 30 پرسش بوده شامل بخش های زیر می باشد: 

سولات آگاهی تجاری                                   7  سوال 

سولات آگاهی از وضعیت رقبا                         5  سوال

سوالات آگاهی راهبردی و اجتماعی                7 سوال 

سوالات آگاهی فناوری و تکنولوژیکی                5 سوال

سوالات سودآوری                                        6 سوال


  اطلاعات روش شناسی تحقیق 

 

به همراه این پرسشنامه بخش روش شناسی تحقیق نیز ارایه شده است در این بخش دقیقا مطابق با فصل سوم یک پایان نامه می تواند باشد محقق با جزییات روش تحقیق این پژوهش گردد. جزییات ارایه شده در این بخش بیشتر بر روی آن تمرکز دارد که هر سوال پایان نامه مربوط به کدام یک از ابعاد پژوهش می باشد.


اطلاعات پروپوزال

 

 بخشی از بیان مسله :


جستجوی راه های جدید برای رقابت در بازارهای رقابتی ، جوهره اصلی تفکر استراتژیک و استراتژی بازاریابی بوده و کسب مزیت رقابتی پایدار ، به عنوان عاملی جهت حفظ بقای سازمان ، موضوع اصلی مباحث استراتژیک است.(حسینی و پناهی ، 1386 : 148 ) . برخورداری از موفقیت متمایز نسبت به سایر رقبا ، فرصت هایی طلایی و استثنایی را جهت کسب مزیت رقابتی برای سازمان به ارمغان می آورد . طی دهه های گذشته ، صاحبنظران مدیریت ، نظرات مختلفی را در زمینه نحوه کسب مزیت رقابتی مطرح نموده اند ، که به طور کلی دیدگاه های موجود را می توان به دو دسته درون گرا و برون گرا تقسیم نمود. دیدگاه های درون گرا بر این معتقدند که منابع داخلی و قابلیت های خاص شرکت ، مبنایی برای تدوین استراتژی و کسب مزیت رقابتی است و مدیران باید قبل از هر چیزی از نقاط ضعف و قوت داخلی سازمان مطلع گردند . در مقابل ، دیدگاه های برون گرا ، چگونگی انطباق با محیط خارجی را عامل موفقیت سازمان می دانند . ترکیب این دو دیدگاه ، شرایط محیطی ، الزاماتی را برای شکل دادن به توانمندی های سازمانی ایجاد می کند که از این عوامل و توانمندی ها تحت عنوان عوامل کلیدی موفقیت یاد شده است . عوامل کلیدی موفقیت هر صنعت ، منحصر به ان بوده و از صنعتی به صنعت دیگر ، تغییر می کند ، همچنین در یک صنعت خاص نیز با گذشت زمان و تغییر شرایط ، تغییر می یابد . به همین دلیل و برای موفقیت دائمی در محیط رقابتی امروز ، تجزیه و تحلیل دائم محیط درونی و بیرونی سازمان و کسب و پالایش اطلاعات مربوطه ، تاثیر به سزایی در تصمیم گیری های آتی مدیریت و تغییر استراتژی های سازمان در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار ، خواهد داشت.(مشبکی و زنگویی نژاد، 1387 : 173) 

 

یکی از ویژگی های بارز عصر حاضر ، تغییرات فزاینده در دانش بشری و عرصه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و تکنولوژیک است . در چنین شرایطی یکی از الزامات اساسی رقابت ، شناخت ماهیت تغییرات و پیش بینی روندهای آتی بازار ، فناوری ، نوآوری ، ترجیحات و الگوهای رفتار مشتریان است، که این قبیل موضوعات در کانون توجه هوشمندی رقابتی قرار دارند . ( مهری و خداد حسینی ، 1384 : 202 ) در گذشته ، دغدغه مدیران ، فقر اطلاعات و عدم آگاهی از محیط پیرامون و درون سازمان بود ، اما نکته ای که امروز درخور توجه است ، فوران اطلاعات و نبود ساختارهای مناسب جهت استفاده بهینه از انبوه اطلاعات در سازمان ها ، جهت کسب مزیت رقابتی و در راستای افزایش بهره وری است . (مشبکی و زنگویی نژاد ،1387 :176 ) موفقیت امروز ، تضمین کننده موفقیت فردا نیست و احتمال اینکه شکست به موفقیت تبدیل شود ، بیش از تبدیل موفقیت به موفقیتی دیگر است .( پونتس کوالکنتی  ، 2005 :7 ) در عصر دانشی و رقابتی امروز ، لازم است که سازمان ها به جای واکنشی و تدافعی  عمل کردن ، به صورت کنشی  رفتار کنند ، و قبل از وقوع مسئله بتوانند به پیش بینی آن بپردازند. امروزه ، تنها راه برای موفقیت مداوم در محیط رقابتی ، هوشمند بودن سازمان ها و تجزیه و تحلیل و پالایش اطلاعات محیطی است و این ، هوشمندی رقابتی است که منجر به کاهش عدم اطمینان های محیطی در جهت بهبود تصمیم گیری های مدیریتی می شود . فعالیت های هوشمندی رقابتی علاوه بر حفاظت از مخاطرات و تغییرات محیطی ، روشی برای شناسایی فرصت ها و پیش بینی محیط نیز می باشد . هوشمندی رقابتی به عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک و یکی از سریع ترین زمینه های رشد کسب و  کار دنیا به شمار می رود که از غافلگیری شرکت ها جلوگیری کرده ، و یکی از تکنیک های مهم در ایجاد مزیت رقابتی است (مهری و خداداد حسینی ،1384 ، 204 )


 فهرست مطالب موجود در پروپوزال:

 •بیان مسأله 

•سوابق مربوط (بیان مختصر سابقه انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور)

•فرضیه ها

•اهداف تحقیق (شامل اهداف علمی، کاربردی و ضرورت های خاص انجام تحقیق)

•هدف کاربردی تحقیق چیست 

روش کار و گرداوری اطلاعات  

 •منابع 

 

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter