تاثیر اعتماد شناختی و عاطفی بر رفتار مشتری آنلاین

400,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2018
  • کد 22179
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 21
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Emerald
  • نام مجله EFFECTS OF COGNITIVE AND AFFECTIVE TRUST ON ONLINE CUSTOMER BEHAVIOR
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد

چکیده فارسی

هدف - اگرچه کارهای قبلی در زمینه فروش آنلاین، تأثیر اعتماد بر پاسخ مشتری را مورد توجه قرار داده اند، اما اعتماد را به عنوان یک بعد مفهومی در نظر گرفته اند. بر اساس ادبیات اجتماعی-روانشناسی و ادبیات جامعه شناسی، این مطالعه پیشنهاد می کند که اعتماد مصرف کننده به فروشنده آنلاین دارای دو شکل اصلی است: اعتماد شناختی و اعتماد عاطفی. هدف از این مقاله بررسی عوامل مختلفی است که بر توسعه هر دو نوع اعتماد مشتری آنلاین تأثیر می گذارد و تأثیر آن بر رضایت مشتری (CS)و قصد وفاداری(LI)است.

طراحی / روش شناسی / روش - روش اعتبار سنجی برای راستی آزمایی مدل تحقیق استفاده شده است. داده ها از 334 مصرف کننده هندی جمع آوری شده و با استفاده از معادلات ساختاری مدل سازی مسیرهای علمی مدل مورد بررسی قرار گرفته است.

یافته ها - نتایج نشان می دهد که اعتماد شناختی و اعتماد عاطفی از لحاظ تجربی متغیرهای متمایزی در زمینه فروش آنلاین هستند. اعتماد شناختی و اعتماد عاطفی در میان ارتباط بین کیفیت وب سایت ادراک شده، سیاست امنیتی و سیاست حفظ حریم خصوصی، تجربه قبل از تعامل، شهرتe-tailer و ارزش مشترک و CS است. CS نیز مثبت بر LI نسبت به خرده فروش آنلاین تاثیر می گذارد.

نتایج عملی - این مقاله بینش های جالبی درباره ارزیابی مصرف کنندگان هندی از فروشنده آنلاین فراهم می کند. این بینش های مفید فروشندگان آنلاین بین المللی و ملی را قادر می سازد تا راهکارهای مختلفی برای بهبود اعتماد مشتری، که یک محرک کلیدی درCS و LI است، ایجاد و اعمال کند.

 

اصالت / ارزش - در این مقاله از تئوری سیگنالینگ و ادبیات مطالعات سازمانی استفاده شده است. این مقاله به بررسی رابطه بین عوامل مختلف و اعتماد مبتنی بر عواطف و شناخت در زمینه تجارت آنلاین می پردازد. به طور کلی، این اولین مطالعه برای بررسی ماهیت چند بعدی اعتماد مصرف کننده در زمینه فروش آنلاین است. علاوه بر این، این مقاله به وضوح نشان می دهد که اعتماد شناختی و اعتماد عاطفی متغیرهای واسطه ای است که به طور مثبت به CS کمک می کند و در ایجاد  LI مشتری قوی کمک می کنند.

 

چکیده لاتین

Although prior works in online retailing have addressed the influence of trust on customer responses, they conceptualized trust as a single dimension. Based on social-psychological literature and sociological literature, this study proposes that consumer trust in an online retailer has two principal forms: cognitive trust and affective trust. The purpose of this paper is to examine various factors influencing the development of each form of customer online trust and the subsequent effect on customer satisfaction (CS) and loyalty intention (LI).

 

Design/methodology/approach

Survey approach is employed to validate the research model. Data are collected from 334 Indian consumers and using structural equation modeling the causal pathways of the model are investigated.

 

Findings

The results show that cognitive trust and affective trust are empirically distinguished variables in online retailing context. Cognitive trust and affective trust are found to mediate the relationship between perceived website quality, security and privacy policy, prior-interaction experience, perceived e-tailer reputation and shared value and CS. CS also positively influences LI toward the online retailer.

 

Practical implications

The paper provides interesting insights about Indian consumers’ evaluation of online retailers. These useful insights would enable both international and national online retailers to develop and apply different strategies to improve customer trust, which is a key driver of CS and LI.

 

Originality/value

Drawing from signaling theory and organizational studies literature, this paper investigates the relationship between different antecedents and affect-based and cognition-based trust in online retailing context. In particular, this is the first study to examine multi-dimensional nature of consumer trust in online retailing context. Besides, this paper clearly shows that cognitive trust and affective trust are the mediating variables that positively affect CS toward online retailers and help in building strong customer LI.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter