همبستگی رفتاری درک شده مدیر و نظردهی کارکنان در آژانس های مسافرتی: نقش میانجی گرایانه رفتار توانمند سازانه مدیر

400,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2018
  • کد 21159
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات ترجمه 33
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Sciencedirect
  • نام مجله Tourism Management
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
  • جداول داخل مقاله ترجمه شده است
  • تصویر برداری و درج نمودارها و شکل ها در ترجمه انجام شده است
  • بخش ضمایم مقاله (Appendix) ترجمه شده
  • وضعیت پرسشنامه مقاله دارای پرسشنامه می باشد
  • کیفیت ترجمه خوب

چکیده فارسی

این مقاله به بررسی چگونگی همبستگی رفتاری درک شده و رفتار توانمندسازانه مدیر، بر تحریک نظردهی کارکنان در سازمان های مسافرتی مصری می پردازد. داده ها از 500 نفر کارمندان خط مقدم جمع آوری شد. برای آزمون فرضیه ها، مدل معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLSeSEM) مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها نشان داد که همبستگی رفتاری درک شده مدیر، به طور قابل توجهی رفتارهای توانمندسازانه مدیر ونظردهی کارکنان را تحت تاثیر قرار می دهد. رفتارهای توانمندسازانه مدیر بر نظردهی کارکنان تاثیر مثبت گذاشت. علاوه بر این، نتایج نشان داد که رفتارهای توانمندسازانه مدیر، ارتباط بین همبستگی مدیر و نظردهی کارمندان را تعدیل می کند. در نهایت ،  در بسیاری از روابط مورد مطالعه تفاوت بین شرکت های خانوادگی و غیر خانوادگی وجود نداشت.


 

ترجمه بخشی از مقدمه

کیونگ (2000) اظهار داشت که در سال های اخیر، صنعت گردشگری از لحاظ اقتصاد جهانی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در حقیقت، صنعت گردشگری به طور پیوسته پیچیده، پویا و چندگانه در حال تغییر است، زیرا با بحران های بسیاری مواجه است که باید با دقت مورد توجه قرار گیرد (هندرسون، 2003). موبرای ، ویلکینسون و تسه ( 2015) اعلام کردند که علاقمندی به بررسی نظردهی کارکنان در سالهای اخیر به طور غیرمستقیم افزایش یافته است و تعدادی از دانشمندان در سراسر رشته های مختلف عوامل مرتبط با کارکنان و موثر در نظرات کارکنان را شناسایی کردند. علاوه بر این، دترت و بریرس (2007) تأیید کردند که کارکنان به عنوان یک منبع ارزشمند در بیان نظرات، ارائه پیشنهادات و عقاید برای تعیین و حل مشکلات بحرانی و مسائل مربوط به کار به شمار می آیند، چرا که صنعت گردشگری با بحران های بسیاری مانند انقلاب، اقتصاد و بحران های سیاسی و تروریسم، باعث شده است که مدیران برای درک، شناسایی و غلبه بر این بحران ها به چالش کشیده شوند. واضح است که مشارکت کارکنان می تواند در بهبود صنعت گردشگری نقش اساسی داشته باشد. با این حال، دترت و بریرس (2007) اظهار داشتند که کارکنان از ابراز نظرات خود نگران هستند، زیرا معتقدند ارائه نظرات و توصیه های آنها برای تغییر رفتار ممکن است خطرناک باشد و می تواند وضعیت فعلی آنها را به چالش بکشد و مدیر خود را ناراحت کنند.
اهمیت نظری همبستگی با توجه به اینکه هماهنگی توسط کارکنان سازمان ها ایجاد می شود، می بایست مورد توجه قرار گیرد بسیاری از آنها گزارش داده اند که آنها در تمامی موارد به مدیران خود احترام می گذارند (پوسنر و اشمیت، 1992). همبستگی مدیر به عنوان یک عامل اساسی مدیریت موثر در نظر گرفته شده و باید به عنوان پیش فرض در مطالعات مدیریتی در نظر گرفته شود (پالانسکی و یامانیرو، 2009؛ سیمونز، 2002). علاوه بر این، همبستگی به عنوان یک مولفه مهم در مدیریت اخلاقی (کالشون، هارتوگ، دهوق، 2011) و مدیریت تحولی (باس و استیتمر، 1999) شناخته شده است. علاوه بر این، کریلوا، جولی و فیلیپس (2017) فرض می کنند که همبستگی با ساختارهای مرتبطی از ارزش های مختلف، مانند سیرت، صداقت، اخلاق و صمیمیت همراه است. به طور قابل توجهی، ددئوگلو و بوگان (2017) موافق بودند که همبستگی رفتاری برای ایجاد نتایج مثبت فردی و سازمانی در بخش گردشگری حائز اهمیت است.


چکیده لاتین

This paper investigates how perceived leader behavioral integrity and empowering leader behaviors stimulate employee voice at SMEs travel agents in Egypt. Data were collected from 500 frontline employees. Partial least squares structural equation modeling (PLS–SEM) was employed to test the hypotheses. The findings confirmed that perceived leader behavioral integrity significantly impacted empowering leader behaviors and employee voice. Empowering leader behaviors positively influenced employee voice. Moreover, the results showed that empowering leader behaviors mediated the relationship between perceived leader behavioral integrity and employee voice. Finally, there were no differences between family and non-family businesses in most of the relationships studied.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter