- سال انتشار سال 2010
- کد 22040
- فرمت فایل word
- تعداد صفحات ترجمه 17
- اصل مقاله لاتین رایگان است
- منبع Emerald
- نام مجله International Journal of Quality & Reliability Management
- وضعیت مدل مقاله مقاله فاقد مدل می باشد
- مترجم یا مترجمان خانم پورسنجیده
- حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران
مشخصات کلی
چکیده فارسی
هدف – هدف این مقاله آزمون تجربی اعتبار تئوری دوعامله جهت خدمات کیفی فروشنده در زمینه ی حراج اینترنتی می باشد.
طراحی/روش شناسی/رویکرد- نمونه ای آماری از بازخورد 2000 خریدار در باره ی عملکرد فروشنده ( 1000 بازخورد مثبت و 1000 بازخورد منفی ) از سایت ئی بی جمع آوری گردید. تحلیلی محتوائی از بازخوردهای مثبت ومنفی صورت پذیرفت و تعداد دفعات تکرار ویژگیهای کیفیت خدمات خاص مطرح شده مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.
یافته ها – تحلیل موارد مطرح کلی و منحصربفرد ازویژگیهای کیفیت خدمات اختلاف محتوائی معناداری برای بازخورد مثبت و منفی را نشان می داد، که دراین زمینه ازاعتبار تئوری دو عامله پشتیبانی کرده و به افزایش از درک انتظارات مشتری در این محیط می انجامد.
پیامدهای عملی – یافته های مقاله می تواند به تخصیص تلاش فروشندگان بر طراحی خدمات دلالت کند، بنابراین می توانند به ایجاد شهرت مورد نیاز و ابقای آن بمنظور جذب پیشنهاد گذاران و رقابت موفقیت آمیز در محیطهای اینترنتی با ریسک بالا مانند ئی بی بیانجامد.
اصالت/ ارزش- مقاله درک ازعوامل تعیین کننده ی کیفی در یک محیط خدماتی را که بطور قابل ملاحظه ای با محیط سنتی مغایرت دارد بدلیل خطراتی که خریداران درمعرض آن قرار می گیرند، عدم تقارن اطلاعات و فقدان تجربه ی قبلی با خریداران را گسترش می دهد. علاوه بر اینکه یافته های پشتیبان تئوری دو عامله در یک تقابل مستقیم با نمونه ی یک عامله ی معمولی که توسط بیشتر محقفان کیفی در بخش مدیریت عملیات ارائه گردیده می باشد و بطور برجسته اهمیت بررسی رضایت و عدم رضایت مشتری را بطور جداگانه در محیط حراج اینترنتی نشان می دهد.
چکیده لاتین
Purpose – The purpose of this paper is to empirically test the validity of a two-factor theory for seller service quality in the online auction context.
Design/methodology/approach – A sample of 2,000 buyer feedbacks about seller performance (1,000 positive and 1,000 negative) was collected from eBay. Content analysis of positive and negative feedback was conducted and the frequencies of mention of specific service quality attributes were compared.
Findings – Analysis of total mentions and exclusive mentions of service quality attributes showed significantly different content for positive and negative feedback, supporting the validity of two-factor theory in this context and adding to the understanding of customer expectations in this environment.
Practical implications – The paper's findings can guide sellers' allocation of efforts in service design, so they can establish and maintain the reputation necessary to attract bidders and successfully compete in high-risk online environments like eBay.
Originality/value – The paper extends the understanding of quality determinants in a service environment substantially different to traditional environments because of the risks to which buyers are exposed, information asymmetry, and the lack of previous experience with buyers. In addition, the finding of support for two-factor theory is in a direct contrast with the conventional, one-factor model subscribed by most quality researchers in the operations management field, and highlights the importance of investigating customer satisfaction and dissatisfaction separately in the online auction environment.