اتخاذ نوآوري هاي فني ارتباطي چارچوبي براي مديريت الکترونيکي ارتباط با مشتري

140,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2009
  • کد 22045
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 30
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Emerald
  • نام مجله Marketing Intelligence & Planning
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) است
  • مترجم یا مترجمان علی نصیری
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

هدف – هدف اين مقاله تدوين يک چارچوب تحقيقي جامع براي فهم اتخاذ نوآوري هاي فني – ارتباطي است. دومين هدف بررسي عواملي است که بر انتخاب بسته هاي کاربردي الکترونيکي مديريت ارتباط با مشتري (eCRM) اثر مي گذارند.

طرح/روش/رويکرد – مدلهاي کنوني اتخاذ مورد بحث قرار گرفته و ادغام شدند. بيست عامل احتمالي تعيين کننده پيشنهاد شد و تحقيقي با استفاده از يک پرسشنامه خود-گردان (self-administered) انجام گرفت. داده هايي از 508 بنگاه توليدي کوچک و متوسط (SMEs) در تايلند جمع آوري شد. فرضيه ها با استفاده از تحليل تشخيصي مورد آزمون قرار گرفتند.

يافته ها – اعتبار چارچوب تحقيق تأييد شد. هفده عامل توانايي تشخيص بين اتخاذکنندگان eCRM و غيراتخاذکنندگان را دارند. اما تحليل آماري چندمتغيره نشان مي دهد که 12 عامل قدرت تشخيصي قابل قبولي دارند و بايد به آنها اولويت داد. پنج عامل مؤثرتر از بقيه عبارتند از سازش پذيري، فشار صنعت، فشار مشتري، هنجار ذهني، و نگرش. 

 

محدوديتها/ دلالتهاي تحقيق – اين تحقيق يک مدل تحقيقي جامع براي بررسي اتخاذ نوآوري هاي فني – ارتباطي پيشنهاد مي کند. اين مدل 20 عامل را از زمينه هاي فردي، تکنولوژيکي، سازماني و محيطي شامل مي شود. تحقيق تجربي مبتني بر چشم انداز آسيايي است اما مدل تحقيق در کشورهاي ديگر هم به همان اندازه قابل استفاده است. 

چکیده لاتین

Purpose – The purpose of this paper is to develop a comprehensive research framework for understanding the adoption of techno-relationship innovations. The second purpose is to examine the factors influencing the adoption of electronic customer relationship management (eCRM) applications.

 

Design/methodology/approach – Existing adoption models were discussed and merged. Twenty potential determinant factors were proposed and a survey was conducted using a self-administered questionnaire. Data were collected from 508 manufacturing small and medium manufacturing enterprises (SMEs) in Thailand. Hypotheses were tested using discriminant analysis.

 

Findings – The research framework was validated. Seventeen factors have the ability to discriminate between eCRM adopters and non-adopters. However, multivariate statistical analysis suggests that 12 factors have acceptable discriminate power and should be given priority. The top five influential factors are compatibility, industry pressure, customer pressure, subjective norm, and attitude.

 

Research limitations/implications – The study proposes a comprehensive research model for examining the adoption of techno-relationship innovations. The model covers 20 factors from individual, technological, organisational, and environmental contexts. The empirical investigation is based on an Asian perspective but the research model is equally applicable in other countries.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter