آیا علائم تجاری (برندها) همیشگی هستند آشنایی با علائم تجاری (برند) و روابط آن چگونه بر خریدهای فعلی و آتی تأثیر می گذارد

100,000 ریال

دانلود رایگان اصل مقاله


    مشخصات کلی

  • سال انتشار سال 2006
  • کد 22046
  • فرمت فایل Word
  • تعداد صفحات ترجمه 19
  • اصل مقاله لاتین رایگان است
  • منبع Emerald
  • نام مجله Journal of Product & Brand Management
  • وضعیت مدل مقاله مقاله دارای مدل تحقیق (مدل پژوهش) می باشد
  • مترجم یا مترجمان خانم مریم امیرپور
  • حق ترجمه و تالیف سایت خانه مقالات ISI ایران

چکیده فارسی

هدف- هدف این مقاله, توسعه مدل جامعی است که آشنایی با علائم تجاری و چشم اندازهای ارتباط آن را با هم ترکیب نموده و نشان می دهد که چگونه این آشنایی و روابط بر خریدهای فعلی و آتی تأثیر می گذارند.

طراحی/روش شناسی/رویکرد – این مقاله از مدلسازی معادله ساختاری برای آزمایش نمودن مفهوم مدل کلی و مسیرهای تعیین شده استفاده می کند.

یافته ها- آشکار می شود که خریدهای فعلی اکثراً بطور مستقیم تحت تأثیر تصویر علامت تجاری و اکثراً بطور غیر مستقیم تحت تأثیر آگاهی از علامت تجاری قرار دارند. برعکس, خریدهای آتی بطور مستقیم تحت تأثیر هر دو بعد از آشنایی با علامت تجاری قرار ندارند؛ بلکه آشنایی با علامت تجاری خریدهای آتی را از طریق یک مسیر ارتباط با علامت تجاری متأثر می سازد که شامل رضایت از علامت تجاری, اعتماد به علامت تجاری و دلبستگی به آن است. از این رو, آشنایی با علامت تجاری به تنهایی برای ساخت علائم تجاری پرقدرت در دراز مدت کافی نیست؛ عوامل ارتباطی علامت تجاری نیز باید لحاظ شوند. 

معانی/محدودیت های پژوهش – مطالعه حاضر تأثیرات بازخوردی را مورد بررسی قرار نداده و تنها شامل اقلام مصرفی بوده و متغیرهای فردی و تفاوتها را شامل نمی شود. توصیه می شود که پژوهش آتی, تأثیرات بازخوردی را مورد بررسی قرار داده و شامل اقلام مازاد مصرفی, اقلام B2B و متغیرهای فردی و تفاوتها از قبیل جستجوی تنوع و نوآوری باشد.

مفاهیم کاربردی – مدیران علامت تجاری منابع قابل ملاحظه ای را صرف سنجش آگاهی از علامت تجاری و تصویر آن می کنند. توصیه می شود که کاروران نیز از سنجش ارتباط علامت تجاری بهره برده و ابتکارات استراتژیکی و تاکتیکی ای را توسعه دهند که از رضایت مصرف کنندگان از علامت تجاری, اعتماد و احساس دلبستگی نسبت به آن اطمینان حاصل کنند. 

 

نوآوری/ارزش – این مقاله, یک مقاله نمونه است: نخستین مقاله ای است که دو چشم انداز جداگانه گسترده را در مورد علائم تجاری در درون مدل ساده جامعی برای پژوهشگران و مدیران علامت تجاری درهم می آمیزد.

چکیده لاتین

Purpose – The purpose of this paper is to develop a comprehensive model that combines brand knowledge and brand relationship perspectives on brands and shows how knowledge and relationships affect current and future purchases.

 

Design/methodology/approach – The paper uses structural equation modeling to test the significance of the overall model and the specified paths.

 

Findings – It is found that current purchases are affected by brand image mostly directly and by brand awareness mostly indirectly. In contrast, future purchases are not affected by either dimension of brand knowledge directly; rather, brand knowledge affects future purchases via a brand relationship path that includes brand satisfaction, brand trust, and attachment to the brand. Thus, brand knowledge alone is not sufficient for building strong brands in the long term; brand relationship factors must be considered as well.

 

Research implications/limitations – The present study did not examine feedback effects and included consumer categories only and no individual-differences variables. It is recommended that future research examine feedback effects and include additional consumer categories, B2B categories and individual-differences variables such as variety seeking and innovativeness.

 

Practical implications – Brand managers spend considerable resources on measuring brand awareness and brand image. It is recommended that practitioners also use brand relationship measures and develop strategic and tactical initiatives that ensure that consumers are satisfied with the brand, trust it and feel attached to it.

 

Originality/value – The paper is a cross-paradigm paper: it is the first that combines the two separate broad-based perspectives on brands into a simple comprehensive model for researchers and brand managers

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter