بررسی نقش و اثر رایانش ابری بر سیستم های یادگیری الکترونیکی

400,000 ریال

دانلود رایگان بخشی از فایل نمونه


    مشخصات کلی

  • کد 52020
  • فرمت فایل word
  • تعداد صفحات سمینار یا فصل دوم 111
  • وضعیت پرسشنامه مقاله دارای پرسشنامه می باشد
  • نوع دانشگاه دانشگاه سراسری
  • مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
  • تعداد سوالات پرسشنامه 47

چکیده فارسی

سال 1980 شروع فرآيند استفاده از رايانش ابري در امر آموزش الكترونيكي است كه در حال حاضر اين استفاده با اضافه شدن هوش مصنوعي رنگ ديگري بخود گرفته است كه سبب افزايش سرعت و ميزان استفاده و يادگيري كاربران آموزش الكترونيكي شده است. اصولاً كاربران چون علاقه به يادگيري دارند با استفاده از اين شيوه و همیشه در دسترس بودن آن، هزینه پایین و امکانات تعاملی مختلف و...تمايل چند برابر از خود برای یادگیری، نشان داده اند. در پشت صحنه موفق این تکنولوژی و آموزش از راه دور مبحث مجازی سازی نهفته است، که بی شک اساس و پایه این تکنولوژی می باشد. مجازی سازی در حقیقیت شبیه سازی چندین سرور نرم افزاری مجازی در یک سرور فیزیکی می باشد . از این طریق با مدیریت منابع مختلف می توان صرفه جویی های اقتصادی زیادی را انجام داد و علاوه بر آن توانایی سیستم در انجام پردازش های فرایند های آموزشی و ذخیره آنها را نیز ، تا حد زیادی بالا برد . در این شیوه بطور قطع می توان تضمین داد که با استفاده  از تکنولوژی های مختلف مانند لود بالانسیگ ، ترافیک وب سایت کنترل می شود و سرور میزبان سیستم آموزش مجازی یا الکترونیکی دچار مشکل و یا قعطی نخواهد شد . در صورت بروز مشکل در کسری از زمان ،مجازی سازی سرور میزبان دیگری را برای انتقال سرور آموزش مجازی انتخاب می‌کند و میزبان را به آن سرور منتقل می کند . این خاصیت سبب در دسترس بودن 24 ساعته و هفت روز هفته را برای سیستم آموزش الکترونیکی بهمراه خواهد داشت . 

آنچه پیش روی شما خواننده گرامی است ، تحقیق و پژوهشی در باره بررسی تاثیر رایانش ابری بر روی سیستم های یادگیری الکترونیکی است که برای بهبود وضعیت آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی و غیر انتفاعی، ادارجات و کلیه شرکت هایی که به نوعی با مقوله آموزش الکترونیکی و از راه دور سر و کار دارند، انجام پذیرفته است. در واقع سیستم های رایانش ابری   نوعی سرویس و خدمت تحت شبکه اینترنت است که به کمک بشریت در پردازش و دخیره سازی و اجرای نرم افزارها و داده ها آمده تا بار سنگین پردازش داده ها و اطلاعات و همچنین ذخیره سازی آنها را از دوش سیستم های رایانه ای برداشته و برعهده سیستم سرور رایانش ابری که دارای قدرت پردازشی و اجرایی و ذخیره سازی فوق العاده ای دارد، قرار دهد. به عنوان مثال دو سرویس ساده شرکت گوگل به نام های جی میل که ،امکان پردازش و ذخیره سازی پیام های الکترونیکی ارسالی و دریافتی شخص را از سیستم رایانه ای ، لپ تاپ ،تپلت و یا حتی موبایل را فراهم کرده و فقط شخص با وارد کردن شناسه ورود و کلمه کاربری مجاز به دیدن و مدیریت این پیامها خواهد بود . نمونه دیگر گوگل درایو  است که یک فضای حداقل 5 گیگا بایتی را در اختیار شخص برای ذخیره اطلاعات و داده ها قرار می‌دهد . کلیه این فضا ها و پردازش ها در سیستم سرور رایانش ابری شرکت گوکل ذخیره میشود و کاربر قادر به مشاهده و مدیریت داده های خود می باشد .تا کنون تلاش هاي زیادی درزمینه بکارگیری فناوری های نوین در نظام آموزشی انجام گرفته است که منجر به راه اندازی مدارس هوشمند، امنیت در سیستم های آموزش الکترونیکی و یا معماری و ساختار شبکه های رایانش ابری شده است که منجر به رائه یک محیط ایمن و ساده برای آموزش شده است .

در این فصل ما با بیان مساله و اهمیت ضرورت تحقیق، سوالات و اهداف را پخش پرسشنامه در جامعه آماری مورد نظر بررسی و با استفاده از روش مقایسه ساسله مراتبی AHP به دنبال ارائه مدل و اثبات شاخص ها و زیر شاخص های تاثیر گذار در بحت آموزش الکترونیکی هستیم .

 

بیان مسأله و ضرورت اهمیت آن 

 با توجه به رشد روز افزون اینترنت در جهان امروزی، و روی آوردن جوامع و دولت ها به سوی دولت الکترونیک و خدمات الکترونیکی ،  بهترین و سریع ترین روش جهت ارائه سرویس¬های الکترونیکی استفاده از بستر شبکه اینترنت می باشد . دانشگاه ها ،ادارجات ،موسسه های آموزشی و کلیه مراکز آموزشی به عنوان عضوی از یک جامعه الکترونیکی می بایست در اجرای و بستر سازی هر چه بهتر دولت الکترونیکی گام برداشته و در این میان رایانش ابری به عنوان یک فناوری نوین و جدید سعی در مهیا کردن این ایده دارد. در محاسبات ابری همه چیز اعم از منابع سخت افزاری و نرم افزاری به شکل سرویس ارائه می شود و هر سرویس نیاز به سرویس¬های سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی دارد که مهیا کردن آن فقط به صورت توزیع شده امکان پذیر است. مدیریت درست این سرویس¬ها بطوری که بتوان با هزینه¬ای کمتر سرویسی با کیفیت مطلوب مورد نظر پرداخت کننده ارائه کرد ، امری ضروری می باشد چرا که وضعیت ارائه دهندگان سرویس¬ها در هر لحظه تغییر می¬کند و سیاست¬های داخلی هر ارائه دهنده نیز متفاوت است. 

رایانش ابری به سرعت در حال رشد وتوسعه می باشد، و برنامه های کاربردی آن در زمینه های مختلف از جمله آموزش مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های آموزش الکترونیکی اغلب برای فراهم کردن محیط آموزشی، به منابع سخت افزاری و نرم افزاری نیاز دارند که فراهم کردن این نیاز مستلزم صرف هزینه های زیادی می باشد، رایانش ابری بهترین راه حل برای فراهم کردن این منابع با صرف هزینه کمتر است. 

در بند الف ماده 15 برنامه پنجم توسعه کشور آمده : دولت موظف است تا پایان برنامه ،فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کلیه فرایند ها جهت تحقق عدالت آموزشی و تسهیل فرآیندهای موجود و ارائه برنامه های آموزشی و دروس دوره های تحصیلی به صورت الکترونیکی به کار گیرد .وزارت آموزش و پرورش موظف است تا پایان برنامه ،آموزش از راه دور و رسانه ای را به منطور تضمین دسترسی به فرصت های عادلانه آموزشی تحقق ببخشد .بند د ماده 15 نیز به بکار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند های آموزشی برای تحقق عدالت آموزشی و تسهیل فرآیند های موجود و ارائه برنامه های آموزشی و دروس دوره های تحصیلی به صورت الکترونیکی اشاره دارد .از جمله اقدامات هوشمندانه و مدبرانه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم راه اندازی مدارس هوشمند و دانشگاه های مجازی در راستای سند چشم انداز نظام تحول آموزش می باشد . که با افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ، زمان و منابع و توسعه سیستم های هوشمند گامی مهم برای اساتید ، معلمان ،دانشجویان و دانش آموزان برداشته شده است .  

محیط آموزش الکترونیکی، در زمینه آموزش از اهمیت خاصی برخورداراست. و با آموزش رسمی و آموزش بیرون از محیط آموزشی در ارتباط می باشد. فن آوری ابر می تواند نقش مهمی در حیطه آموزش ویادگیری ایفا نماید. ابر(اینترنت) به خاطر در دسترس بودن داده ها و پشتبانی از پردازش ها در مکان های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. 

 

اهداف  تحقیق

اين تحقيق به منظور بررسی تاثیر رایانش ابری بر روی سیستم های یادگیری الکترونیکی انجام شده است .در این رابطه به دنبال شناسايي و الويت بندي شاخص ها و زیر شاخص های كليدي اثرگذار رایانش ابری بر سیستم یادگیری آموزش الکترونیکی هستیم .

اهداف اصلی :

•تعیین شاخصها و زیرشاخصهای تاثیر رایانش ابری ابری بر روی سیستمهای یادگیری الکترونیکی 

•تعیین میزان تاثیر هر یک از شاخص‌ها و زیرشاخصهای تاثیر رایانش ابری بر روی سیستم‌های یادگیری الکترونیکی 

•طراحی مدلی برای تاثیر محاسبات ابری بر روی سیستمهای یادگیری الکترونیکی با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی AHP

 

پرسش های  تحقیق

سئوال اصلی تحقیق:

شاخص ها و زیر شاخص های کلیدی اثر گذار رایانش ابری بر سیستم یادگیری الکترونیکی کدامند؟

سئوالات فرعی:

1-الویت بندی  شاخص ها و زیر شاخص های کلیدی اثر گذار رایانش ابری بر سیستم یادگیری الکترونیکی کدامند؟

2-الویت بندی  شاخص ها و زیر شاخص های کلیدی تخصصی رایانش ابری بر سیستم یادگیری الکترونیکی کدامند؟

3-الویت بندی  شاخص ها و زیر شاخص های کلیدی عمومی رایانش ابری بر سیستم یادگیری الکترونیکی کدامند؟

 

فرضیات تحقیق

فرضیه های اصلی:

•شاخص ها و زیر شاخص های عمومی و تخصصی رایانش ابری ، تاثیر معناداری بر سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

فرضیه های فرعی:    

•شاخص زیرساخت ، بستر های ارتباطی و اینترنت تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص هوش مصنوعی تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص مدیریت سامانه تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص مجازی ساری تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص مدیریت کیفیت تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص مدیریت دانش تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص مهارت و قدرت اساتید در کار با رایانه تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص هزینه زمان تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص انرژی تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

•شاخص فرهنگ قوانین و سیاست ها تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .

 

•شاخص در دسترس بودن منابع تاثیر معنا داری در افزایش یادگیری در سیستم های یادگیری الکترونیکی دارند .


تعریف واژگان تخصصی

آموزش الکترونیکی  : آموزش الکترونیکی نوع خاصی از آموزش از راه دور است که در آن با استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر وب و با استفاده از بسترهای انتقال مانند اینترنت یا  اینترانت، با استفاده از ابزارهایی مانند Multimedia ، انیمیشن و شبیه‌سازها در یک محیط تعاملی مجازی به ارایه آموزش یا بازآموزی می‌پردازیم.

رایانش ابری  : رايانش ابري، يك روش محاسباتي جديد است كه در آن زير ساخت، پلتفرم و نرم افزار بصورت سرويس ارائه مي شود. كاربران در رايانش ابري، با استفاده از منابع محاسباتي مختلف مي توانند به راحتي مشكلات خود را توسط يك ابر حل كنند و اين انعطاف پذيري زيادي را براي كاربران فراهم مي كند.

کتابخانه دیجیتال :   رایانش ابری امکاناتی را برای کتابخانه فراهم می‏کند که از طریق آن هزینه‏های فناوری کاهش یافته و ظرفیت‏ها، توانایی‏ها و اعتبار افزایش می‏یابد و بسیاری از فعالیت‏های سنتی کتابخانه‏ها با کیفیت بهتری ارائه می‏شود.این فناوری مانند یک ماشین محاسباتی بزرگ در اینترنت عمل می‏کند که حجم زیادی داده ذخیره شده درکامپیوترهای متعدد جدای از هم را دریافت کرده تا بتواند محاسبات لازم را بر روی آنها انجام دهد (وانگ و چاو و کونگ ، 2012) .

مجازي سازي :  مجــازي سازي يكي از روش هاي افزايش بهره وري ماشين هاي فيزيكي مي باشد یا به عبارت دیگر از شبيه سازي نـرم افزاري يك يا چند سرويس و يا سرور در يك سرور فيزيكي ميباشد

 

 
 

چکیده لاتین

این فایل پایان نامه لاتین مدیریت نبوده و به عنوان یک فایل آماده ادبیات تحقیق و مناسب فصل دوم پایان نامه های مدیریت می باشد .

 

فایل به گونه ای طراحی شده است که اگر موضوع تحقیق و پژوهش شما در رابطه با موضوع فایل می باشد می توانید از فایل مذکور به راحتی در ادبیات تحقیق مقالات و یا پایان نامه های خود استفاده کنید  در فایل فهرست نویسی و منابع به صورت کامل ارایه شده است .شایان ذکر است این فایل پایان نامه نبوده و فقط ادبیات تحقیق موضوع پژوهش را پوشش خواهد داد.


توصیه می شود حتما قبل از خریداری فایل بخش رایگان را دانلود و فهرست موضوعی و منابع را مشاهده فرمایید. این فایل شامل پرسشنامه نیز میباشد.

لطفا متن زیرا به دقت بخوانید سپس اقدام به خرید نمایید:

  • روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک و چند ثانیه تحمل فرمایید تا محصول به سبد خرید شما افزوده گردد و پس از ورود به صفحه سبد خرید تعداد اضافه شده به سبد خرید را کنترل نمایید تا اشتباها دوبار فایل مورد نظر به حساب شما لحاظ نشده باشد در صورت اضافه شدن بیش از یکبار فایل لطفا با کمک فلش هایی که به سمت بالا و یا پایین است مقدار آن را اصلاح فرمایید.
  •  در صفحه سبد سفارش حتما یک ایمیل معتبر و پسورد دلخواه وارد نمایید تا گزینه پرداخت بانکی برای شما نمایان شود شایان ذکر است پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود بوده و بلافاصله به صورت اتوماتیک لینک دانلود برای ایمیل شما ارسال خواهد شد .
  • شایان ذکر است استفاده از خدمات و خرید فایل از سایت خانه مقالات ایران به منزله پذیرش قوانین و مقررات حاکم برسایت از طرف شما می باشد در صورتیکه هنوز قوانین را مطالعه نکرده اید لطفا ابتدا مطالعه نموده و سپس خرید نمایید.

free webpage hit counter